IHG Hotels & Resorts onthult het toekomstbestendige Holiday Inn Express Generation 5 ontwerp voor de openbare ruimte dat reizigers en eigenaren in Europa, het Midden-Oosten, Azië en Afrika (EMEAA) zal aantrekken en enthousiasmeren wanneer het later dit jaar wordt gelanceerd. Holiday Inn Express – ‘s werelds grootste hotelmerk – heeft sinds 1990 een pad geëffend voor eenvoudig, slim reizen, toen het werd opgericht om de conventie in de branche uit te dagen.
Nu zal het nieuwe Generation 5-concept van het merk het segment opnieuw definiëren en Holiday Inn Express versterken als de categorieleider in EMEAA, waar het de komende drie jaar 500 open en pijplijnpanden zal bereiken. Generatie 5 toont opnieuw de toewijding van het merk om meer te leveren waar het er het meest toe doet, met zijn innovatieve flexibele ontwerp dat de gastervaring naar een hoger niveau tilt en tegelijkertijd grote waarde blijft bieden. Dit opvallende, frisse ontwerp is het resultaat van aanzienlijke investeringen in onderzoek naar het gedrag van gasten, de toekomst van werk, entertainment, welzijn, eten en drinken en digitale ervaring, en anticipeert op de behoeften en wensen van reizigers en eigenaren tot 2030 – en daarna. Met de introductie van belevingszones speelt het in op inzichten die laten zien dat reizigers steeds meer op zoek zijn naar inspirerende, levendige en dynamische ruimtes. Er wordt ook voldaan aan de stijgende vraag naar zintuiglijke ervaringen, waarbij het concept gasten aanmoedigt om contact te maken en te ontspannen in koele en energieke sociale ruimtes zoals het EXPRESS Café & Bar.
Generation 5 omarmt een meer lifestyle-georiënteerde ervaring en zal de diversiteit van de markten van EMEAA tot leven brengen. Elk hotel biedt een gevoel van zijn bestemming met een knipoog naar de lokale esthetiek en sfeer, terwijl het altijd trouw blijft aan het merk Holiday Inn Express. Als weerspiegeling van de voortdurende toewijding van het merk om aan de uiteenlopende behoeften van gasten te voldoen, omvatte de ontwikkeling van het Generation 5-concept het werken met een taskforce** voor gehandicapten om inzicht te krijgen in de uitdagingen van het navigeren door openbare ruimtes met een handicap.
Het nieuwe ontwerp voldoet ook aan de behoeften van hoteleigenaren door ontwerpflexibiliteit en schaalbaarheid mogelijk te maken op een manier die rekening houdt met de kosten en financieel concurrerend blijft, terwijl het de prestaties en het rendement blijft stimuleren op de aloude manier van het geliefde merk.
Holiday Inn Express Next Generation 5 zal zijn debuut maken in het Koninkrijk Saoedi-Arabië wanneer Holiday Inn Express Riyadh in 2026 zijn deuren opent, met 10 projecten in het VK en continentaal Europa die zijn bevestigd als early adopters, en nog eens 20 die interesse hebben getoond.
Het Generation 5-concept zet de dynamische evolutie van het merk Holiday Inn Express voort en volgt op de introductie in 2016 van het ‘Next Generation’-ontwerp dat een revolutie teweegbracht in de openbare ruimtes en kamers van het hotel, de dienstverlening verbeterde en nieuwe technologie introduceerde om de gastervaring te verbeteren.
De kamers van Holiday Inn Express blijven de perfecte balans bieden tussen comfort en slimme ontwerpkenmerken, zoals flexibele werkplekken, ergonomisch ontworpen stoelen, ruime USB-poorten en stopcontacten, beddengoed van hogere kwaliteit en smart-tv’s waarmee ze media kunnen streamen vanaf een persoonlijk apparaat. Er zijn 3.206 (340.054 kamers) Holiday Inn Express-hotels geopend over de hele wereld, met 644 accommodaties (79.079 kamers) in de groeiende pijplijn.