In 2024 bleef de toeristenmarkt van Groot-China, gesteund door gunstig beleid, zich herstellen, waarbij zowel het aantal reizigers als de toeristische uitgaven het niveau van dezelfde periode in 2019 volledig overtroffen. Om het positieve momentum van de toeristische markt te benutten, zal IHG Hotels & Resorts (IHG) haar investeringen in Groot-China in 2025 verder uitbreiden. Door zijn baanbrekende internationale perspectief en diepgaande lokale inzichten zet IHG zich in om gasten hoogwaardige reiservaringen te bieden.
Dit jaar viert IHG zijn 50 jaar aanwezigheid in Groot China, een buitengewone mijlpaa met enorme groeimogelijkheden mede door economische bloei van deze regio. IHG heeft momenteel 13 merken in Groot-China, met meer dan 1.300 hotels en pijplijnen in meer dan 200 steden. In 2025 viert IHG de grootse opening van verschillende iconische hotels, variërend van Luxury & Lifestyle, Premium en Essentials, en biedt gasten diverse keuzes en verrijkende reiservaringen via haar uitgebreide merkenportfolio.
Om aan de steeds diversere behoeften van gasten te voldoen, lanceerde IHG vorig jaar zijn nieuwe voortreffelijke lifestyle-merk, Atwell Suites, in Groot-China. De eerste batch Atwell Suites – Atwell Suites Hangzhou West Lake, Atwell Suites Shenzhen Nanshan en Atwell Suites Shanghai Wuning – zal in 2025 worden geopend en gasten een uniek “nieuw territoriaal huis” bieden in eersterangs en nieuwe eersterangs steden. Met een ontwerp vol levensechte esthetiek en een investeerdersvriendelijk bedrijfsmodel heeft Atwell Suites de gunst gewonnen van tal van gasten en investeerders. Door de lokale inspiratie als verlengstuk te nemen, is Atwell Suites in staat om een voortreffelijke levensstijl te bieden aan gasten van over de hele wereld.
Focus op vrije tijd en vakantie
Met de gestage ontwikkeling van de horeca zagen belangrijke bestemmingen in 2024 een stijging van het aantal bezoekers. IHG grijpt de kans en blijft zijn aanwezigheid op populaire bestemmingen uitbreiden en zich verder verdiepen in de potentiële markt. De aanstaande openingen van Kimpton Aqeos Hainan en Hotel Indigo Hainan Clear Water Bay zullen nieuwe vitaliteit brengen in de luxe en lifestyle hotelmarkt in Hainan, een gerenommeerde vakantiehotspot. Ondertussen zullen Kimpton Hong Kong TST en Holiday Inn Express Shanghai aan The Bund, die beide in de bruisende harten liggen, worden geopend om gasten een meeslepende ervaring van de bruisende internationale metropolen te bieden. Daarnaast zullen HUALUXE Chongqing Wushan en EVEN Hotel Quanzhou City Center worden geopend, waardoor reizigers uitgebreide accommodatiediensten van hoge kwaliteit krijgen en de aantrekkingskracht van deze bestemmingen verder wordt vergroot.
Met het herstel van de markt voor zakelijk toerisme in Groot-China, zal IHG zijn aanwezigheid in provinciale hoofdsteden blijven uitbreiden om tegemoet te komen aan de zakelijke vraag in tweede- en derderangssteden. De aanstaande opening van InterContinental Changchun High Tech Zone zal gemakkelijke en hoogwaardige accommodatie-ervaringen bieden aan hightechtalenten en zakenreizigers. Bovendien zullen Hotel Indigo Chengdu Financial City en Crowne Plaza Guangzhou Window of Canton in 2025 worden geopend, waardoor zakenreizigers een eersteklas ervaring krijgen die zaken en vrije tijd naadloos integreert.
Naarmate de transportinfrastructuur blijft verbeteren, geeft de ‘hub-economie’ voortdurend haar potentieel vrij en is ze een belangrijke motor geworden voor het bevorderen van regionale ontwikkeling en economische transformatie. IHG breidde actief zijn aanwezigheid rond belangrijke transportknooppunten uit om reizigers hoogwaardige diensten aan te bieden en een nieuwe impuls te geven aan de regionale economische groei. Dit jaar opent de groep Holiday Inn Shanghai Pudong Airport en Holiday Inn Express Taipei Train Station. Met hun strategische locaties in de buurt van belangrijke transportknooppunten zullen deze hotels een groot aantal reizigers bedienen, waardoor de lay-out van IHG in lucht- en grondtransporthubs verder wordt verstevigd en het concurrentievermogen van de markt in de omliggende regio’s wordt versterkt.
Hotelconversies zijn een hotspot voor de industrie geworden, waardoor de economische en sociale voordelen worden gemaximaliseerd. De merken onder IHG, waaronder Vignette Collection en voco, delen flexibele en efficiënte kenmerken en bieden IHG mogelijkheden om de markt voor hotelconversie te verkennen. Dit jaar opent IHG het Hangzhou Wulin GDA Hotel, de Vignette Collection en de voco Chengdu Chunxi Road, beide gerevitaliseerd van oudere gebouwen. Gelegen in de bruisende harten en grenzend aan beroemde attracties, zullen deze hotels zakenreizen en vakantieverblijven integreren en nieuwe mijlpalen worden van lokale handel, cultuur en mode