Four Points Flex by Sheraton onderstreept de toenemende vraag naar waardegedreven accommodatie en is het snelst groeiende merk van het bedrijf in Europa. Marriott International, Inc. heeft plannen aangekondigd om het portfolio van zijn betaalbare middelgrote merk, Four Points Flex by Sheraton, tegen het einde van 2026 in heel Europa te verdubbelen. Met plannen om in de komende twee jaar meer dan 50 open accommodaties in de regio te bereiken, vertegenwoordigt Four Points Flex by Sheraton momenteel het snelst groeiende merk van het bedrijf in Europa.
Marriott lanceerde in september 2023 Four Points Flex by Sheraton in de regio Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA), als reactie op reizigers die op zoek zijn naar waardegedreven accommodaties zonder concessies te doen aan kwaliteit en service. Sindsdien heeft het merk zijn portfolio in EMEA uitgebreid tot 25 operationele hotels en meer dan 2.700 kamers in Denemarken, Turkije, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Duitsland, met extra hotels in andere internationale regio’s.
Four Points Flex by Sheraton biedt reizigers uit het middensegment een naadloze hotelervaring op handige locaties, met principes van betrouwbaarheid, eenvoud en waarde in zowel het ontwerp als de gastervaring. Het merk biedt een laagdrempelige, efficiënte en ontspannende ervaring met een focus op basisprincipes zoals schone, comfortabele kamers, ontbijt en gratis Wi-Fi. Hotels in het hele portfolio van het merk hebben ook ontwerpkenmerken die karakter en een herkenbare, lokale esthetiek bieden.
In januari 2024 vierde Four Points Flex by Sheraton zijn debuut met de opening van Four Points Flex by Sheraton Bursa Nilüfer in Turkije, en het merk is sindsdien uitgebreid in het land met openingen in Istanbul, Antalya en Ankara. Het merk betrad het Verenigd Koninkrijk met de Four Points Flex by Sheraton London Euston, die op de voet werd gevolgd door de opening van Four Points Flex by Sheraton London Shoreditch East. Four Points Flex by Sheraton opende ook 14 hotels in Denemarken na een overeenkomst met Core Hospitality om zijn portfolio van Zleep Hotels te rebranden.
Four Points Flex by Sheraton deed onlangs zijn intrede in Italië met de opening van Four Points Flex by Sheraton Naples Marigliano en debuteerde in Duitsland met Four Points Flex by Sheraton Bochum. In de afgelopen twee weken verwelkomde het merk ook nog twee aanwinsten in het Verenigd Koninkrijk met Four Points Flex by Sheraton Cardiff en Four Points Flex by Sheraton Newcastle.
Recente hoogtepunten van de ondertekening van het merk zijn onder meer een overeenkomst in het Verenigd Koninkrijk met Resident Hotels om vier hotels om te bouwen tot het merk Four Points Flex by Sheraton, waaronder eigendommen in Dundee en Edinburgh. Marriott tekende ook een overeenkomst met Chocolate on the Pillow om zes panden in Duitsland om te bouwen in markten als Konstanz, Hannover en Essen.
“Four Points Flex by Sheraton heeft de aanwezigheid van Marriott in het betaalbare middensegment in de hele regio verstevigd met meer dan 40 signeersessies in zes markten binnen een periode van 18 maanden”, aldus Jerome Briet, Chief Development Officer, EMEA, Marriott International. We zien een sterke vraag naar het merk bij eigenaren die op zoek zijn naar een efficiënte en snelle conversie van een bestaand hotel of hotelportfolio. Met een robuuste pijplijn en voortdurende focus op strategische ontwikkeling is Four Points Flex by Sheraton goed gepositioneerd om zijn marktaandeel in primaire, secundaire en tertiaire markten in EMEA te versterken.”
Verwachte groeihoogtepunten voor Four Points Flex by Sheraton tegen het einde van 2026 zijn onder meer: Merkdebuut in Oostenrijk met twee verwachte openingen. – Lancering in Frankrijk met de geplande opening van Four Points Flex by Sheraton Lourdes Sanctuaire. – Geplande toevoeging van zeven Four Points Flex by Sheraton-hotels in Duitsland. – Uitbreiding in Italië met geplande openingen in Parma, Bologna en Rimini. – Aanhoudende groei in het Verenigd Koninkrijk, met vier verwachte openingen, waaronder toevoegingen in Edinburgh en Brighton. – Aanhoudende groei in Turkije, met drie geplande openingen. – Verwachte opening van Four Points Flex by Sheraton Copenhagen Glostrup in Denemarken.
De groeiplannen van Marriott voor Four Points Flex by Sheraton weerspiegelen de aanpak van het bedrijf om aan de behoeften van gasten te voldoen met regionaal relevante accommodatieproducten voor elk verblijfsdoel, tegen elke prijs. Het merk is ook uitgebreid naar de regio Azië-Pacific, met uitzondering van China, na een deal met KKR voor de conversie van 14 eigendommen in Japan, en het heeft interesse gekregen van ontwikkelaars in het Midden-Oosten en Afrika. Naast Four Points Flex by Sheraton presenteert het bedrijf met trots twee andere dynamische middelgrote merken: City Express by Marriott in het Caribisch gebied en Latijns-Amerika, evenals de VS en Canada en StudioRes, een aankomend merk voor langdurig verblijf dat naar verwachting dit jaar in de VS en Canada zal debuteren.