Vanaf midden juni zal de nieuwe voorgemixte, kant- en klare cocktail Absolut Vodka en SPRITE – een samenwerking tussen The Coca-Cola Company en Pernod Ricard – ook in België te koop zijn bij alle grote retailers. Het product wordt aangeboden in een blikje van 250 ml en bevat 5% alcohol.
Absolut Vodka & SPRITE brengt twee iconische wereldmerken samen in een unieke voorgemixte cocktail. Het verpakkingsontwerp combineert de markante flesvorm van Absolut Vodka met een levendige kleurschakering: een weergave van de perfecte combinatie van de volle soepelheid van Absolut en de uiterst verfrissende limoen- en citroensmaak van Sprite.
James Davies, Senior Director, Alcohol Ready to Drink bij Coca-Cola Europe: ‘Onze consumenten staan centraal bij alles wat we doen, en het is belangrijk om hen een brede waaier aan dranken aan te bieden voor uiteenlopende voorkeuren en gelegenheden. Dit nieuwe product, Absolut Vodka & SPRITE, is een combinatie van de vertrouwde premium smaak van Absolut Vodka en de legendarische, kenmerkende citroen-limoensmaak van SPRITE. Hiermee bieden we onze volwassen consumenten een verfrissende, smakelijke en betrouwbare drinkervaring.’
Francesco Ottaviano, Global RTD Portfolio Director bij Pernod Ricard: ‘Absolut Vodka en SPRITE worden over de hele wereld al vele jaren met plezier samen genuttigd. Wij brengen deze topmerken nu samen in een uniek, kant-en-klaar product. Het is ons een groot genoegen om dit exclusieve premium aanbod in een handig en draagbaar formaat beschikbaar te stellen voor onze Europese consumenten.’
Debasree Dasgupta, VP Global Marketing, Absolut Vodka: ‘Absolut & SPRITE is een dynamische fusie van twee iconische merken, een grensoverschrijdende samenwerking die aan de veranderende behoeften van de consument van vandaag beantwoordt en inspeelt op nieuwe gelegenheden voor consumptie. Dit unieke partnership is meer dan alleen een drankje, het is een manier om de overtuiging van Absolut te vieren: we zijn allemaal “Born to Mix”.’
Absolut Vodka & SPRITE zal zich houden aan het verantwoorde marketingbeleid van Pernod Ricard en The Coca-Cola Company. Er wordt gestimuleerd om op een verantwoorde manier met alcohol om te gaan, zonder aan te zetten tot overmatig gebruik. Misbruik van alcohol schaadt de gezondheid. – Nicholas Courant – Director Public Affairs, Communication & Sustainability Belgium and Luxembourg, The Coca-Cola Company