Marriott International kondigt de opening aan van zijn 600ste onroerend goed in de regio Azië-Pacific met uitzondering van China (APEC) met het Adelaide Marriott Hotel. De opening is een eerbetoon aan het vlaggenschip van het bedrijf en markeert het eerste Marriott International-eigendom in Zuid-Australië, wat de focus van het bedrijf op het vergroten van zijn aanwezigheid op opkomende bestemmingen onderstreept.
Met het 150 jaar oude monumentale Adelaide General Post Office (GPO) gebouw als gevel, beschikt het Adelaide Marriott Hotel over een toren van 14 verdiepingen met 285 kamers, waaronder 12 suites met een prachtig uitzicht op de skyline van de stad. Deze opening sluit aan bij de stijgende trend van binnenlandse en intraregionale reizigers die op zoek zijn naar unieke reiservaringen op nieuwe bestemmingen dichter bij huis.
Marriott Hotels, het vlaggenschipmerk van Marriott International, heeft sinds de oprichting in 1957 een rijk erfgoed dat geworteld is in familiewaarden. Het eerste Marriott Hotels-hotel in de APEC-regio werd in 1989 in Sydney geopend met het Sydney Harbour Marriott Hotel aan Circular Quay. Tegenwoordig zijn er meer dan 50 Marriott Hotels actief in de regio, met bijna 40 in de pijplijn. Deze groei is een bewijs van het vertrouwen dat eigenaren, franchisenemers en gasten hebben in het merk Marriott Hotel, dat een erfenis van geweldige gastvrijheid en oprechte service met zich meedraagt.
De groeistrategie van Marriott International omvat een focus op het teruggeven aan de gemeenschappen waarin het actief is om de economische impact op de lange termijn te helpen stimuleren. Met meer dan 95.000 medewerkers van zowel beheerde als franchise-eigendommen in de regio, heeft Marriott International een belangrijke rol gespeeld bij het creëren van werkgelegenheid en het koesteren van de volgende generatie talent. Tegen het einde van 2024 zou bijna 10% van de managed associates van Marriott International een nieuwe rol binnen APEC hebben aangenomen, waardoor ze hun vaardigheden kunnen verdiepen en hun werkervaringen kunnen voortzetten. De recente certificering van Marriott als Great Place to Work in 8 APEC-landen, waaronder Australië, toont aan dat het bedrijf zich inzet om mensen op de eerste plaats te zetten.