Op basis van een onafhankelijke studie door NielsenIQ bij ruim 15.000 Belgische consumenten is Carrefour België gekozen tot ‘Winkelketen van het Jaar 2024’. Vooral het diverse aanbod, het ‘Act for Food’-programma en de gerichte promoties van Carrefour België vallen in de smaak.
Door en voor consumenten
In naam van het voltallige team van Carrefour België mocht CEO Geoffroy Gersdorff de award donderdagavond 8 februari persoonlijk in ontvangst nemen: “Deze erkenning weerspiegelt de continue inspanningen van onze medewerkers en franchisepartners om de lat hoog te leggen op het vlak van kwaliteit, winkelervaring, diversiteit en duurzaamheid. We willen oprecht al onze klanten bedanken voor hun vertrouwen en waardering. Over een boost gesproken om hun verwachtingen te blijven overtreffen!”
Waarom Carrefour ?
Volgens de studie wist Carrefour zich te onderscheiden en het hart van de Belgische consument te veroveren door een aantal unieke troeven uit te spelen:
Aanbod : Dankzij een bijzonder uitgebreid productassortiment voldoet Carrefour aan de uiteenlopende behoeften van nagenoeg al haar klanten.
Act for Food : Via dit programma gaat Carrefour voluit voor een duurzame voedselstransitie en een lagere ecologische voetafdruk. Met concrete acties om de beste voeding voor iedereen toegankelijk te maken.
Koopkrachtacties : Via wekelijkse promoties en permanent lage prijzen – op onder meer bio- en lokale producten – draagt Carrefour actief bij aan de koopkracht van consumenten.
Hoe verloopt de verkiezing
Het logo ‘Gekozen Winkelketen van het Jaar’ is een initiatief van POY Operations. Dat is de organisatie achter ‘Gekozen Product van het Jaar’, ‘Gekozen Merk van het Jaar’ en ‘Gekozen Huismerk Product van het Jaar’. De laureaten worden volledig onafhankelijk bepaald via een uitgebreide studie door het onderzoeksbureau NielsenIQ. Daar hebben eind vorig jaar maar liefst 15.000 Belgische consumenten aan deelgenomen.
Een vertrouwd keurmerk
Al sinds 1987 is ‘Gekozen Product van het Jaar’ niet meer weg te denken uit de winkelrekken. Intussen is het uitgegroeid tot een vertrouwd keurmerk dat ruim 7 op de 10 Belgen een leidraad biedt bij hun dagelijkse boodschappen. Het logo en zijn afgeleiden zijn ook internationaal doorgebroken. Vandaag de dag vind je ze in bijna 40 landen.