met vegan cacao hazelnootpasta
Delhaize ondersteunt al jaren de evolutie naar een gezonder en duurzamer voedingspatroon door plantaardige producten gemakkelijker verkrijgbaar te maken. Het nieuwe “Plant-Based!”-assortiment, dat twee jaar geleden werd gelanceerd, was bedoeld om de Belgen aan te moedigen om een flexitarisch dieet te volgen. Vandaag zet het merk deze opmars voort met een gloednieuw huismerkproduct: plantbased cacao hazelnootpasta.
“Plant-based!” cacao hazelnootpasta
Smeerpasta, een onmisbaar product op de ontbijttafel of als tussendoortje, is heel populair bij Delhaize met een verkoopstijging van maar liefst 10,7% dit jaar. Tot nu toe waren de klassieke cacao hazelnootpasta’s met melkpoeder echter niet geschikt voor mensen die geen dierlijke producten eten. Omdat de winkelketen het heel belangrijk vindt dat er voor elk voedingspatroon producten beschikbaar zijn, heeft ze besloten om op haar schappen een plantaardige optie toe te voegen om ook haar veganistische klanten tevreden te stellen.
Deze cacao hazelnootpasta is gemaakt met 100% natuurlijke ingrediënten van plantaardige oorsprong, zonder toegevoegde bewaarmiddelen of palmolie. Het product is dus zeker geschikt voor mensen die vegan eten en kan voor €2,99 gekocht worden in alle Delhaize-winkels.
Plantbased revolutie
Delhaize moedigt haar klanten al jaren aan om gezonder en duurzamer te eten door meer plantaardige producten te consumeren. Bovendien kondigde het leeuwenmerk twee jaar geleden de lancering aan van de nieuwe ‘Plant-Based!’ verpakking voor de producten van het eigen merk. Het doel was om plantaardige producten toegankelijker te maken en het assortiment te verdubbelen tegen 2025. Vandaag vertegenwoordigt dit assortiment 410 referenties bij Delhaize, waaronder het huismerk “Plant-Based!
Delhaize deinst er niet voor terug om zich in te zetten voor verschillende duurzaamheidsprojecten. Bovendien versterkt de keten, die marktleider is in de categorie plantaardige producten, zijn positie in verschillende belangrijke categorieën. Zo heeft ze een marktaandeel van 24,50% voor plantaardige yoghurt, 33,15% voor vleesvervangers, 35% voor vleeswarenvervangers en 41,60% voor plantaardige kazen. Deze cijfers tonen eens te meer aan hoe vastberaden het merk is om kwalitatieve plantaardige alternatieven aan te bieden die voldoen aan de verwachtingen van een gezond en duurzaam voedingspatroon.