EXKi kondigt benoeming aan van Xavier Royaux als CEO

EXKi, pionier in natuurlijke en duurzame fastfood, kondigt de benoeming aan van Xavier Royaux als Chief Executive Officer (CEO) met ingang van december 2025. Deze benoeming markeert een nieuwe fase in de ontwikkeling van EXKi, dat een periode van groei en uitbreiding ingaat, na meer dan twintig maanden die gewijd waren aan de heropbouw en transformatie van zijn model.

Een versterkt en toekomstgericht bedrijf

Dankzij het collectieve werk dat werd verricht, heeft EXKi weer een solide fundament, een vereenvoudigde organisatie en een aanbod dat opnieuw is afgestemd op de kernwaarden: lekker, gezond en duurzaam. Deze nieuwe dynamiek opent de weg voor een terugkeer naar groei en voor de uitvoering van een ambitieus investeringsplan in de uitbouw van het netwerk, ondersteund door een lopend rebranding proces dat de eigenheid en de sterkte van het merk wil benadrukken.

Een ervaren en inspirerende leider

Om deze nieuwe fase van ontwikkeling te leiden, vervoegt Xavier Royaux EXKi met zijn ruime ervaring in algemeen management, strategie, marketing, transformatie en commerciële ontwikkeling. Hij bekleedde onder andere verschillende leidinggevende functies bij McDonald’s Frankrijk, waaronder Senior Vice President, Chief Marketing Officer en Directeur Marketing, R&D en Reclame, waar hij bijdroeg aan het versterken van de prestaties en het merkimago van de keten. Voordien was Xavier werkzaam in de communicatiesector, onder andere bij BETC (Groupe Havas) als General Manager, en bij Saatchi & Saatchi en Jean & Montmarin als Deputy Managing Director en Partner.

Erkend om teams te motiveren, innovatie te stimuleren en transformatie te leiden, brengt hij EXKi een strategische visie en inspirerend leiderschap, gericht op verantwoorde groei en de ontwikkeling van talent. “Het is een eer om EXKi te vervoegen, een merk dat pioniert in plezier, naturaliteit en verantwoordelijkheid. Mijn ambitie is om dit DNA verder uit te bouwen, de transformatie van de afgelopen maanden voort te zetten, het EXKi-merk opnieuw te laten schitteren en de ontwikkeling ervan in Europa en daarbuiten te versnellen.” aldus Xavier Royaux, CEO van EXKi

Een toekomstgerichte en betrokken governance

Xavier Royaux zal nauw samenwerken met Pierre Toutel, Chief Operating Officer (COO) sinds 15 september 2025, om de ingezette dynamiek verder te zetten en de uitvoering van het ontwikkelingsplan te versnellen. Met dit nieuwe management bevestigt EXKi opnieuw zijn ambitie: een Europese referentie worden in duurzame fastfood, trouw aan zijn fundamentele waarden en zijn engagement voor verantwoorde, smakelijke en toegankelijke voeding.

Opgericht in 2001, is EXKi een Europese speler in natuurlijke en verantwoorde fastfood. Vandaag is EXKi aanwezig in 5 Europese landen met 70 restaurants, waaronder 30 in Frankrijk. Het merk biedt een uitgebalanceerd aanbod, bereid met verse, seizoensgebonden ingrediënten, waarvan het merendeel afkomstig is uit duurzame landbouw.

Getrouw aan haar missie, “Goed voor het lichaam, de planeet en de maatschappij”, plaatst EXKi duurzaamheid, transparantie en smaak centraal in haar bedrijfsmodel. www.exki.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *