Hans im Glück opent in Amsterdam

unieke ruilactie voor het goede doel

 

Nieuwe burger- en cocktailbar viert komst naar Nederland met ‘Tweedehans’-actie voor de Voedselbank

Een nieuwe hotspot om te eten, drinken én iets goeds te doen: de internationale burger- en cocktailketen Hans im Glück opende donderdag 17 april haar eerste Nederlandse vestiging aan het Rembrandtplein in Amsterdam. En dat deden ze op geheel eigen wijze, met een bijzondere openingsactie waarin ruilen centraal stond. In de week van de opening zijn gasten welkom om houdbare etenswaren mee te nemen en dit ter plekke te ruilen voor iets verrassends van de menukaart. Alle ingebrachte items gaan naar de Voedselbank.

Van sprookje naar steunactie

De actie, getiteld ‘Tweedehans’, is een knipoog naar het sprookje van de gebroeders Grimm waaraan het merk zijn naam ontleent. In dat verhaal verruilt hoofdpersoon Hans zijn goudklomp uiteindelijk voor… niets, maar voelt zich hierdoor juist lichter en gelukkiger dan ooit. Die gedachte, dat je door te delen en los te laten meer geluk ervaart, vormt de kern van deze actie. ‘Tweedehands is voor ons meer dan een stunt,’ vertelt Hugo Kruijssen, Director Netherlands bij Hans im Glück. ‘We willen iets teruggeven aan de stad die ons verwelkomt, en hoe mooi is het dat we dat kunnen doen in samenwerking met de Voedselbank?’

Niet zomaar een burgerzaak

Met de opening van het restaurant aan het Rembrandtplein zet Hans im Glück zijn internationale expansie voort. De succesketen – goed voor 97 vestigingen in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland – staat bekend om haar veelzijdige menu, toegankelijke sfeer en stijlvolle interieur met natuurlijke materialen en berkenbomen. Burgers vormen de kern van de kaart, met keus uit vlees, vega en vegan, maar ook de royale cocktailbar en huisgemaakte frisdranken trekken veel publiek.

Eten, drinken én iets betekenen

Hans im Glück is geen fastfood, maar een feelgood-bestemming voor iedereen die houdt van goed gezelschap, (h)eerlijk eten en een ongedwongen avond uit. En die missie wordt tijdens de openingsweek extra tastbaar gemaakt. ‘We willen mensen niet alleen blij maken met een lekkere burger of een stijlvolle cocktail,’ zegt Kruijssen, ‘maar ook laten ervaren hoe leuk en betekenisvol het is om te geven. Als we op deze manier samen iets kunnen betekenen voor mensen die het nodig hebben, voelt iedereen zich een beetje Hans im Glück.’

Overige informatie over Hans Im Glück: www.hansimgluck.nl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *