IHG® Hotels & Resorts heeft een Master Development Agreement (MDA) getekend met Tashyid for Hotel Operations, waarbij 12 hotels en 2.500 sleutels zullen worden ontwikkeld onder het merk Holiday Inn Express in het hele Koninkrijk Saudi-Arabië. Aangezien het ministerie van Toerisme dergelijke investeringen in het Koninkrijk aanmoedigt, vond de ondertekening plaats in aanwezigheid van de heer Mahmoud Abdulhadi, onderminister voor Destination Enablement. De overeenkomst zal IHG in staat stellen om zijn reguliere aanbod in Saudi-Arabië uit te breiden en te diversifiëren, in lijn met de vraag die wordt gecreëerd door initiatieven in het kader van Saudi Vision 2030.
Als wereldberoemd merk staat Holiday Inn Express voor eenvoudig en slim reizen door gasten een lanceerplatform te bieden voor hun verbinding en is het zeer geschikt en goed gepositioneerd voor de nieuwe generatie slimme reizigers die Saoedi-Arabië bezoeken in de segmenten zaken, vrije tijd en vergaderingen, waaronder Saoedi’s grootste en groeiende bevolkingsgroep van millennials en Generatie Z-reizigers.
Als onderdeel van de overeenkomst heeft IHG ook het eerste Holiday Inn Express-hotel getekend met Tashyid for Hotels Operations Limited, dat tegen juni 2025 zijn debuut zal maken in Jeddah. Het hotel met 300 kamers, dat een belangrijke mijlpaal vormt voor het merk in het Koninkrijk, zal gelegen zijn aan Al Madinah Road, een van de drukste gebieden in de stad. De kamers van Holiday Inn Express Jeddah bieden een eersteklas ervaring en zijn voorzien van high-speed WiFi, smart-tv’s, premium beddengoed en kussenopties om gasten een rustgevend verblijf te garanderen. Het hotel biedt ook het kenmerkende gratis ‘Express Start Breakfast’, snelle check-in en krachtige douches om ervoor te zorgen dat gasten weer opgeladen zijn voor de dag.
Holiday Inn Express hotels in Saoedi-Arabië staan bekend om hun succes in het hogere middensegment en hun inzicht in de ‘Next Gen Smart traveller’. De nieuwe openbare ruimten en kamers van de Holiday Inn Express hotels in Saoedi-Arabië combineren trendy en efficiënt design met lokale esthetiek. Gebaseerd op marktspecifiek onderzoek gericht op de Millennial en Gen Z Saudische reiziger, bieden de hotels een gastervaring die hun levensstijl en behoeften weerspiegelt. De openbare ruimtes worden levendige en aantrekkelijke ruimtes met een vernieuwd F&B-aanbod, de gastenkamers bieden een balans tussen huiselijk comfort en een slim ontwerp dat gasten flexibiliteit biedt om hun routine beter te ondersteunen.
Holiday Inn Express is het snelst groeiende merk van IHG met momenteel meer dan 3000 operationele hotels wereldwijd. IHG Hotels & Resorts exploiteert momenteel 39 hotels van vijf merken in Saoedi-Arabië, waaronder: InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, Staybridge Suites en voco, met 30 hotels in de ontwikkelingspijplijn die in de komende drie tot vijf jaar geopend zullen worden.