IHG: diamanten jubileum in Japan

IHG Hotels & Resorts (IHG) viert met trots de 60e diamanten verjaardag van zijn intrede in Japan – en onthult zijn toewijding aan verdere groei. De grote traditie van het bedrijf in het land gaat terug tot 1964 toen het merk InterContinental Hotels & Resorts op de markt werd geïntroduceerd. Zes decennia later is het een eerbetoon aan een verhaal van strategische expansie door middel van krachtige lokale partnerschappen, die uitstekende ervaringen hebben opgeleverd aan binnenlandse en internationale gasten in een groeiend aantal bestemmingen.

Nu IHG van de gelegenheid gebruik maakt om de vele prestaties van de afgelopen 60 jaar te erkennen, ligt de focus sterk op de toekomst.

Abhijay Sandilya, CEO van IHG ANA Hotels Group Japan en Managing Director van IHG Hotels & Resorts Japan en Micronesië “We zijn ongelooflijk nederig en vereerd om ons 60-jarig jubileum in Japan te vieren, waar we al sinds 1964 met trots geweldige ervaringen aan gasten bieden. Er zijn onderweg veel mijlpalen geweest, die we hebben bereikt dankzij uitstekende samenwerkingen met ons groeiend aantal eigenaren en andere lokale partners. Een van de mijlpalen was onze joint venture met ANA, de grootste luchtvaartmaatschappij van Japan, in 2006, waarin de kracht van twee grootmachten uit de industrie werd gecombineerd. Sindsdien zijn we verheugd dat we onze relatie hebben zien ontwikkelen, omdat we samen de kracht van lokale expertise, wereldwijd ondernemerschap en gecombineerde loyaliteit hebben benut om de naamsbekendheid zowel binnen Japan als wereldwijd te vergroten.

“Als we terugkijken op alles wat we hebben bereikt, zullen we onze lessen gebruiken om nog vele jaren van succes in dit prachtige land mogelijk te maken. Als trotse bewaarders van de ANA-gastvrijheidserfenis eren we de wereldberoemde Japanse Omotenashi, zodat elke gastervaring ronduit buitengewoon is. Vandaag de dag zijn we het op één na grootste internationale hotelbedrijf in Japan, met bijna 50 open hotels en 15 in de pijplijn – en hebben we grote groeiambities. We zijn ervan overtuigd dat we onze omvang de komende jaren zullen verdubbelen naarmate we samen met de reis- en toerisme-industrie van het land groeien. Met een terugkeer van binnenlandse reizen en een recordaantal internationale bezoekers op de markt, zijn we klaar om de ambitie van de overheid voor toeristische groei te ondersteunen door onze lokale expertise en wereldwijde schaal te gebruiken om nieuwe klanten kennis te laten maken met nieuwe bestemmingen, ook buiten de gebaande paden.

“Met bezoekers die op zoek zijn naar de perfecte ervaringen die passen bij hun redenen om te reizen, hebben we ons merkenportfolio uitgebreid op de juiste locaties met de juiste merken. Sinds 2020 hebben we vijf merken geïntroduceerd, waaronder dit jaar Six Senses. Voordat we 2024 afsluiten, debuteren we met ons middelgrote conversiemerk Garner in Osaka met drie hotels, op de voet gevolgd door Vignette Collection, en we bereiden ons voor om Regent in de komende drie jaar te debuteren. Er komt nog zoveel meer aan voor IHG in Japan in 2025 en daarna. Onze ervaren experts in de markt, ondersteund door onze regionale en wereldwijde teams, schrijven een derde hoofdstuk van ons groeiverhaal waarin we hand in hand zullen werken met eigenaren, partners en hotelteams om IHG’s wereldberoemde True Hospitality for Good te leveren aan gasten in het hele land.”

Een succesverhaal van 60 jaar: IHG in Japan

Hoofdstuk 1 (1964 -): Het begin van een heel bijzondere relatie : De geschiedenis van IHG Hotels & Resorts (voorheen bekend als InterContinental Hotels Group) in Japan gaat terug tot 1964 – het jaar waarin Tokio voor het eerst de Olympische Spelen organiseerde. Op 1 juni is Hotel Okura (The Okura Tokyo), een gerespecteerd, uberstijlvol icoon van Japanse gastvrijheid met 550 kamers in de exclusieve wijk Torimon, toegetreden tot het InterContinental-portfolio. Deze intrede van een internationale hotelgroep in het land – dat als ontwikkelde natie een grote stap voorwaarts had gezet na een succesvolle wedergeboorte na de naoorlogse wederopbouw – was een mijlpaal die wees op een zeer mooie toekomst. In 1972, toen Sapporo gastheer was van de Olympische Winterspelen, werd het Keio Plaza InterContinental Tokyo geopend, destijds het hoogste hotel in Azië. Snel vooruit naar 1991, en met de voltooiing van het Yokohama International Peace Conference Centre (Pacifico Yokohama), opende InterContinental Yokohama Grand zijn deuren voor gasten die werden aangetrokken door het iconische zeilontwerp dat de beweging van water oproept. Het is vandaag de dag nog steeds een prominent symbool van de skyline van Yokohama.

Hoofdstuk 2 (2006-): Historische joint venture met ANA : In 2006 richtte IHG een baanbrekende joint venture op met ANA, de grootste luchtvaartmaatschappij van Japan, als IHG-ANA Hotels Group Japan. Dit breidde zijn activiteiten uit en maximaliseerde tegelijkertijd de schaal van IHG One Rewards – een van ‘s werelds grootste loyaliteitsprogramma’s voor hotels, die nu 130 miljoen leden heeft bereikt – en de ANA Mileage Club. Het jaar daarop, in 2007, opende IHG het binnenlandse vlaggenschip ANA InterContinental Hotel Tokyo als het eerste co-merk met ANA. IHG en ANA hebben vervolgens de voormalige ANA-hotels een nieuwe naam gegeven, wat heeft geresulteerd in meer dan 30 co-branded hotels in het hele land, van Kushiro, Kanazawa, Tokyo, Osaka, Kyoto, Matsuyama tot Ishigaki onder merken als ANA InterContinental, ANA Crown Plaza, ANA Holiday Inn en ANA Holiday Inn Resort.

Met 47 open hotels (meer dan 14.000 kamers) en 15 accommodaties (meer dan 2.500 kamers) in de pijplijn in Japan, heeft IHG zijn groei de afgelopen jaren versneld, met vijf nieuwe merken (Hotel Indigo, Kimpton, Holiday Inn Express, voco en Six Senses) en 15 hotels die sinds 2020 zijn geopend. In de komende jaren zullen nog eens drie nieuwe merken (Vignette Collection, Garner en Regent) worden gelanceerd. Andere gewaardeerde samenwerkingen, waaronder die met Osaka Tourism Board, Rakuten en JTB, hebben de banden van IHG met steden in heel Japan verder versterkt, waardoor het bedrijf vandaag de dag een reputatie geniet die net zo snel groeit als zijn landgoed. Eerder dit jaar ontvingen vijf van hun Luxury & Lifestyle hotels een felbegeerde sleutel in de allereerste MICHELIN Key Hotels Japan gids. Felicitaties aan Six Senses Kyoto, ANA InterContinental Beppu Resort & Spa, ANA InterContinental Appi Kogen Resort, InterContinental Yokohama Pier 8 en InterContinental Osaka.

Hoofdstuk 3: Voortbouwend op 60 jaar vertrouwen en ervaring gaat IHG een nieuwe fase in. Het 60-jarige succesverhaal van IHG in Japan is het resultaat van zijn toewijding aan groei, samenwerking en innovatie, ondersteund door het vermogen om kansen te maximaliseren en uitdagingen aan te gaan. Het is er trots op zo’n prominente rol te hebben gespeeld in de transformatie van Japan als internationale toeristische bestemming.

IHG zet zich in om de komende 60 jaar nieuwe hoofdstukken in zijn geschiedenis in Japan te schrijven terwijl het samenwerkt met zijn vele gewaardeerde lokale partners en gasten om nog meer groei en succes te bereiken. Om zijn 60-jarig jubileum in Japan te vieren, biedt IHG een verscheidenheid aan accommodatie- en restaurantpromoties in zijn hotels in het hele land.