Ondertekenen overeenkomst die de hotelaanwezigheid van IHG in Duitsland verdubbelt, Holiday Inn lanceert – de niu-samenwerking – en de merken Garner en Candlewood Suites introduceert
IHG Hotels-Resorts en NOVUM Hospitality kondigen een langetermijnovereenkomst aan die de aanwezigheid van IHG in Duitsland zal verdubbelen tot meer dan 200 hotels in bijna 100 steden door middel van een opwindend Holiday Inn – de samenwerking met het merk niu en Europese debuten voor IHG’s merken Garner en Candlewood Suites.
De overeenkomst met NOVUM Hospitality, een van de grootste particuliere hotelexploitanten van Duitsland, eigendom van David Etmenan, maakt IHG tot een van de toonaangevende spelers in het midden- en middensegment. Naar verwachting zullen tussen 2024 en 2028 tot 108 open hotels van NOVUM Hospitality (15.334 kamers) en 11 hotels in ontwikkeling (2.369 kamers) zich bij het systeem van IHG voegen. De conversie van de hotels naar het systeem van IHG zal vanaf 2024 gefaseerd plaatsvinden, waarbij het grootste deel in de komende 24 maanden zal plaatsvinden. Hierdoor zal de wereldwijde systeemomvang van IHG de komende jaren met maximaal 1,9% toenemen.
In totaal zullen 52 open en pijplijnhotels zich bij IHG aansluiten via een onderscheidende samenwerking tussen Holiday Inn en de niu, het stijlvolle, vlaggenschipmerk van NOVUM Hospitality. Dit zal de binnenlandse aanwezigheid van de niu combineren met de vertrouwde reputatie en wereldwijde merkherkenning van Holiday Inn om een leidende positie op te bouwen in een belangrijke doelmarkt. De andere merken van NOVUM Hospitality, Yggotel, Select en Novum met 56 open en pijplijnhotels, zullen worden omgezet in IHG’s nieuwe midscale conversiemerk, Garner, en het acora Living the City-merk met 11 open en pijplijnhotels zal worden omgezet in IHG’s midscale extended stay-merk, Candlewood Suites.
De overeenkomst omvat een exclusiviteitsovereenkomst voor toekomstige NOVUM Hospitality-hotels om zich aan te sluiten bij IHG’s toonaangevende merken en bedrijfssysteem, met de ambitie om in de loop van de tijd gezamenlijk verdere hotels te ontwikkelen. De overeenkomst heeft een looptijd van 30 jaar en de mogelijkheid om te verlengen voor extra termijnen.
In totaal bevinden zich 111 NOVUM Hospitality-panden in Duitsland, de overige acht in Oostenrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Duitsland is een van Europa’s grootste hotelmarkten, met een sterke binnenlandse consumptie, inkomende en uitgaande reizen. In 2022 waren er meer dan 450 miljoen overnachtingen in Duitsland, het op één na hoogste aantal in Europa, en het land genereerde het hoogste aantal internationale uitgaande reizigers wereldwijd, ongeveer 100 miljoen.
De groei van IHG in Duitsland zal worden ondersteund door voortdurende investeringen in het bouwen van gelokaliseerde commerciële platforms, zoals de recente introductie van loyaliteitspartnerschappen en verbeterde boekingssystemen. IHG verwacht dat de schaalvergroting aanzienlijke voordelen zal opleveren voor NOVUM Hospitality en andere IHG-eigenaren, waaronder een grotere naamsbekendheid, directe boekingen en loyaliteitsbetrokkenheid, om zowel de binnenlandse vraag als de Duitse uitgaande activiteiten te benutten. Het zal ook de ontwikkeling van IHG’s merken op meer locaties stimuleren.
NOVUM Hospitality zal IHG-merken en -systemen gebruiken voor dit hele portfolio en wordt een van IHG’s grootste franchisenemers wereldwijd, met toegang tot IHG’s krachtige commerciële motor en technologieplatforms om hotelprestaties, efficiënte hotelactiviteiten en klantervaring te stimuleren.
Verdere merkdetails:
Holiday Inn is een bekroond icoon, uitgeroepen tot het meest vertrouwde hotelmerk in de Amerikaanse reiswereld. Holiday Inn biedt vakantiegangers, zakenreizigers en gezinnen sinds 1952 geweldige plekken om te verblijven en heeft wereldwijd meer dan 1.200 hotels en nog eens 250 accommodaties in de pijplijn.
Holiday Inn – de niu is een samenwerking die verankerd is in onderscheidend design en gedenkwaardige gastvrijheid. De niu staat al bekend om zijn toewijding aan burenservice en individueel ontworpen hotels geïnspireerd op hun locatie, stedelijke kunst en popcultuur, en is een fris merk met een sterke reputatie. De combinatie met Holiday Inn, samen met het bekroonde IHG One Rewards-loyaliteitsprogramma en het krachtige bedrijfsplatform van IHG, zal de verblijfservaring verder verbeteren, het marktaandeel vergroten door nieuwe vakantiegangers en zakelijke gasten te bereiken en de uitbreiding naar nieuwe locaties versnellen.
Het eerste Amerikaanse Garner-hotel opende eind 2023 in Seattle binnen drie maanden nadat het merk klaar was voor franchise, en is sindsdien gelanceerd in Japan, Mexico en Canada. Met de aankondiging van vandaag is Garner nu klaar voor franchise in de regio Europa, het Midden-Oosten, Azië en Afrika (EMEAA) van IHG. Garner is ontworpen voor reizigers van alle leeftijden die op zoek zijn naar een betrouwbare, ontspannen ervaring tegen een betaalbare prijs. Het wordt de toonaangevende keuze voor gasten die op zoek zijn naar een voordelig verblijf in accommodaties van hoge kwaliteit, en voor eigenaren die op zoek zijn naar een hoger rendement in de middenklasse. IHG verwacht dat Garner in de komende 10 jaar meer dan 500 hotels zal openen en alleen al in de VS 1.000 hotels in de komende 20 jaar.
Candlewood Suites is IHG’s merk voor verlengd verblijf en biedt een informele en vriendelijke omgeving met alles wat gasten nodig hebben om te wonen, werken en ontspannen terwijl ze niet thuis zijn. Al meer dan 25 jaar biedt het merk veel waarde voor gasten, terwijl het eigenaren ook in staat stelt te profiteren van een zeer efficiënt bedrijfsmodel. Candlewood Suites heeft een gecombineerd open en pijplijn landgoed van meer dan 520 hotels in Noord- en Zuid-Amerika.