Julien Beerden, Bar Ran Brugge, wint 1ste editie The Boulevardier remixed

De eerste editie van The Boulevardier Remixed, georganiseerd door Jack Daniel’s, bracht op korte tijd een brede en jonge groep bartenders samen. De wedstrijd, die cocktail creatie koppelde aan muziek pairing, vond plaats in The Standard Hotel in Brussel. Acht finalisten brachten er hun eigen interpretatie van de Boulevardier, telkens ondersteund door één zorgvuldig gekozen muzieknummer dat de storytelling van hun cocktail versterkte.

De combinatie van mixology en muziek zorgde voor een nieuwe dynamiek in de presentatie. Het gaf elke finalist de kans om niet alleen zijn techniek te tonen, maar ook de emotie en het verhaal achter de creatie hoorbaar te maken.

Opvallend dit jaar was de sterke aanwezigheid van vrouwelijke talenten. Drie vrouwen stonden in de finale en twee van hen eindigden op het podium: Lize Rombaut en Alice Rolland. Hun keuze van sound en smaak gaf hun deelname een uitgesproken persoonlijk karakter.

Winnaars van 2025: 1. Julien Beerden (Shibuya, Brugge – @julien_beerden) – 2. Lize Rombaut (Piu di Piu, Gent – @lizzyliqueurlips) – 3. Alice Rolland (Under The Stairs, Brussel – @alice__rolland_) De winnaar kreeg een reis naar Rome Barshow in 2026

De vrouwelijke finalisten: 1. Lize Rombaut – Piu di Piu, Gent – 2. Alice Rolland – Under The Stairs, Brussel – 3. Tineke De Duytsche – Carls Gastrobar, Aalter

Volledige line-up van finalisten: Lize Rombaut – Piu di Piu, Gent – Flavien Bouthinon-Dumas – Confessions, Brussel – Hakan Sönmez – Thirdwave, Gent – Julien Beerden – Shibuya, Brugge – Dante Rombout – Carcasse, Knokke – Alice Rolland – Under The Stairs, Brussel – Tineke De Duytsche – Carls Gastrobar, Aalter – Bernd De Crée – Marigold, Antwerpen

Jury: Vincent Schietse – Host, brand ambassadeur Jack Daniel’s;Robert Abigail (Patrick Robert) – DJ & Music; Robbe Dupon – Cocktail balance; Maxime Willems – Technique & recipe

De jury beoordeelde de cocktails op presence, balans, innovatie, presentatie en storytelling. De muziekkeuze speelde een rol in de totaalscore: het nummer moest de cocktail ondersteunen en de identiteit van de creatie versterken. Dat maakte de competitie niet alleen technisch, maar ook atmosferisch.

De reeks presentaties toonde hoe de klassieke Boulevardier via klank en smaak tegelijk opnieuw kan worden geïnterpreteerd. Deze eerste editie bevestigt de maturiteit van de Belgische cocktailcultuur en de rol van jonge bartenders — met opvallend veel vrouwen — die de toekomst van de sector mee vormgeven. Jack Daniel’s beschouwt deze succesvolle start als een stevige basis om het concept verder uit te bouwen. Beelden Le Good Belge & alicebown agency

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *