Jumbo lanceert 18 nieuwe chocoladerepen onder foodmerk Jumbo’s

Verrassende smaken met échte Belgische chocolade van 100% cacao

Jumbo Supermarkten introduceert 18 nieuwe chocoladerepen onder het foodmerk Jumbo’s. Unieke smaakcombinaties en chocolade van topkwaliteit kenmerken de nieuwe chocoladerepen. Zo zijn ze bereid met échte Belgische chocolade. Binnen het nieuwe assortiment zijn vier limited editions met opvallende en unieke smaken verkrijgbaar. Alle 18 chocoladerepen zijn door het testpanel met minimaal het cijfer 8+ beoordeeld en verdienen daarom de herkenbare Jumbo’s-familiehandtekening. De repen zijn daarnaast herkenbaar aan de typische Jumbo ‘Hallo!’ opdruk. Bovendien heeft elke smaak een opvallend eigen verpakkingsdesign, waardoor de repen niet te missen zijn in het schap. Ook deze chocoladerepen dragen het Tony’s Open Chain keurmerk, wat staat voor 100% slaafvrije chocolade.

Met deze 18 nieuwe repen breidt de supermarktketen haar chocoladeschap flink uit. Door een mix van vertrouwde en unieke smaken én limited editions in combinatie met een Jumbo-prijs wil Jumbo klanten blijven verrassen. De unieke smaken zijn ontwikkeld met de chefs van het Jumbo Foodcollege. Onder de 18 nieuwe Jumbo’s chocoladerepen zijn verrassende smaken van Exotic Firework tot Orange Explosion. Naast de vier limited editions – Crunchy Citroen, Macaron Framboos, Popcorn Cranberry en Spicy Crisp – zijn er ook vertrouwde smaken zoals Karamel Zeezout en Karamel Speculoos. Voor onze Jumbo’s repen maken we gebruik van échte Belgische chocolade van 100% cacao, gemaakt door een familiebedrijf met meer dan honderd jaar ervaring.

De repen zijn verkrijgbaar voor €3,49 per stuk in alle Jumbo-winkels in Vlaanderen.

Duurzame chocolade met Tony’s Open Chain

Jumbo Supermarkten sloot zich in 2023 aan bij Tony’s Open Chain en werd missiepartner. Daarmee ondersteunt de supermarktketen Tony’s missie voor 100% slaafvrije chocolade. Dit betekent dat Jumbo cacao inkoopt via Tony’s Open Chain volgens vijf samenwerkingsprincipes, waaronder het betalen van een hogere prijs voor 100% traceerbare cacao. Binnen Tony’s Open Chain betaalt Jumbo cacaoboeren een prijs die bijdraagt aan een leefbaar inkomen, om zo samen uitbuiting en ontbossing in de industrie tegen te gaan. Dit geldt voor Jumbo’s huismerkchocolade, seizoenschocolade én de 18 nieuwe chocoladerepen.

Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke historie. Begonnen in 1921 als levensmiddelengroothandel heeft Jumbo een indrukwekkende groei doorgemaakt. Inmiddels is het de tweede supermarktketen van Nederland. Wekelijks verwelkomt Jumbo miljoenen klanten in meer dan 700 winkels en online via Jumbo.com en de Jumbo app. Sinds 2019 is Jumbo ook actief in België en heeft daar inmiddels ruim dertig winkels. In alle winkels staat Jumbo voor de unieke combinatie van de beste service, een uitgebreid assortiment én altijd lage prijzen. Klanten kunnen daarbij vertrouwen op de unieke  7 Zekerheden.