Marriott International Canada

Marriott International ondersteunt de toegenomen vraag naar vrije tijd in Canada

 

De aanwezigheid van Marriott International op de Canadese markt werd versterkt, aangezien het bedrijf in 2023 een stijging van 36 procent op jaarbasis van de vrijetijdsinkomsten op hotelniveau vierde. Met 274 hotels die momenteel open zijn en 90 in de pijplijn, zijn er verschillende factoren, waaronder een speciale focus op lifestyle, upper midscale en extended stay-merken; evenals marktspecifieke loyaliteitsprogramma’s en partnerschappen, blijven het succes van het bedrijf in Canada stimuleren.

In een poging om aan de toegenomen vraag naar vakantiereizen te voldoen, blijft Marriott zich richten op de lifestylesector met conversievriendelijke collectiemerken zoals Autograph Collection en Tribute Portfolio. Deze “zachte merken” bieden ontwerpflexibiliteit en kunnen uitstekende kansen bieden voor ontwikkelaars en hoteleigenaren die zich willen richten op vakantiegangers die op zoek zijn naar onderscheidende en unieke ervaringen op prachtige locaties. Een opmerkelijk voorbeeld is het HONEYROSE Hotel, Montreal, een Tribute Portfolio Hotel met zijn art-deco-geïnspireerde ontwerp en mix van vintage en moderne voorzieningen, ideaal gelegen in het hart van het centrum van Montreal.

Marriott heeft onlangs zijn vrijetijdsaanbod in Canada uitgebreid met de introductie van Moxy Hotels, waarbij het zijn eerste twee hotels lanceerde met de opening van Moxy Halifax Downtown in januari 2024 en Moxy Banff, dat dit voorjaar debuteerde. Moxy Hotels zijn ook gepland voor verschillende gateway-steden in heel Canada, waaronder Montreal, Vancouver en Ottawa in de komende drie jaar.

Twee van de grote merken in deze segmenten, Fairfield by Marriott (31 hotels geopend in Canada) en TownePlace Suites by Marriott (21 hotels geopend in Canada), behoren tot de snelst groeiende merken in het land, met respectievelijk 24 en 25 hotels in de pijplijn van Marriott.

Marriott Bonvoy, het veelbekroonde reisprogramma van Marriott met ongeveer 203 miljoen leden wereldwijd, biedt gasten toegang tot meer dan 30 hotelmerken en 10.000 bestemmingen, een ongeëvenaard scala aan ervaringen en robuuste voordelen. Er zijn talloze manieren voor leden om hun lidmaatschap te maximaliseren door middel van dagelijkse activiteiten, zoals creditcardaankopen en uit eten gaan, die zullen leiden tot meer lonende reizen. Marriott Bonvoy biedt once-in-a-lifetime ervaringen met het beste op het gebied van entertainment, sport, kunst, cultuur, culinair en wellness van Marriott Bonvoy Moments. Leden kunnen deze ervaringen inwisselen door punten te gebruiken die zijn verzameld met reizen en andere activiteiten.