Marriott versterkt voetafdruk in Frankrijk

Marriott International, Inc. kondigt plannen aan om zijn portefeuille in Frankrijk uit te breiden met de verwachte toevoeging van 10 panden met meer dan 1.000 kamers tegen het einde van 2025. De verwachte openingen zullen de voetafdruk van het bedrijf in Frankrijk verder versterken, waar het momenteel een portefeuille heeft van 69 panden met meer dan 12.000 kamers in 16 merken en 29 steden, waaronder Parijs, Nice, Cannes, Lyon, Straatsburg, Marseille, Reims, Lille, Bordeaux en Toulouse.

Alexandra Goguet, Vice President of Development, Frankrijk en Benelux, Marriott International: “We blijven gefocust op het versterken van onze aanwezigheid op de primaire en secundaire markten in Frankrijk, in lijn met de sterke vraag die we zien naar vrijetijds- en resortervaringen, evenals naar zakenreizen. Met ons boeiende portfolio van merken, ons distributieplatform van wereldklasse en Marriott Bonvoy, ons bekroonde reisprogramma, blijven we robuuste groeimogelijkheden stimuleren met eigenaren en franchisenemers in de markt.”

Marriott blijft een sterk momentum zien voor zijn geselecteerde servicemerken in de markt, waarbij Moxy Hotels de groei in het segment leidt met drie verwachte toevoegingen. Plannen voor het merk zijn onder meer de openingen van Moxy Annecy en Moxy Paris Clamart die in 2024 worden verwacht, gevolgd door de toevoeging van Moxy Nice die eind 2025 wordt verwacht. Het innovatieve en speelse lifestylemerk heeft zich al gevestigd in Frankrijk met negen operationele hotels met bijna 1.500 kamers. Andere verwachte toevoegingen tegen eind 2025 zijn Residence Inn by Marriott Lille, Courtyard by Marriott Lyon East en Aloft Dijon, een adaptief hergebruikproject van een voormalig postkantoor in het stadscentrum.

Goguet voegde eraan toe: “Conversie- en adaptieve hergebruikprojecten vertegenwoordigen bijna de helft van onze eigendommen die naar verwachting tegen eind 2025 deel zullen uitmaken van de Marriott-portefeuille in Frankrijk. Deze projecten stellen ons in staat om hotels toe te voegen op belangrijke locaties in stadscentra en onze expertise en flexibiliteit te demonstreren bij het vinden van innovatieve oplossingen om bestaande gebouwen aan te passen en tegelijkertijd fantastische gastervaringen te creëren.”

Marriott ziet ook mogelijkheden voor conversie- en adaptieve hergebruikprojecten in de luxe ruimte. Het bedrijf is van plan zijn luxeportfolio in Frankrijk te versterken met de langverwachte opening van Hôtel du Couvent, een Luxury Collection Hotel, Nice, een adaptief hergebruikproject van een klooster dat oorspronkelijk in 1604 werd gebouwd. In samenwerking met Studio Mumbai, Studio Méditerranée en Festen Architecture is het pand gerestaureerd en zal het 88 luxe kamers en suites aan de markt toevoegen met de verwachte opening in de zomer van 2024. In het premiumsegment verwacht Marriott een Tribute Portfolio Hotel in Mougins toe te voegen.

Frankrijk is de thuisbasis van 16 van de merken in het Marriott Bonvoy-portfolio, die elk gedifferentieerde ervaringen bieden in verschillende reizigerssegmenten en reisdoeleinden. De merken die momenteel in het land aanwezig zijn, zijn onder meer The Luxury Collection, JW Marriott, Marriott Hotels, Sheraton, Le Méridien, Westin, Renaissance Hotels, Autograph Collection Hotels, Tribute Portfolio, Design Hotels, Residence Inn by Marriott, Aloft Hotels, AC Hotels by Marriott, Moxy Hotels, Courtyard by Marriott en Marriott Vacation Club.