Mijlpaal IHG India: Crowne Plaza Lucknow

IHG® Hotels & Resorts heeft een belangrijke mijlpaal in India bereikt met de opening van Crowne Plaza Lucknow, het 50e operationele hotel in het land. Dit weerspiegelt IHG’s langdurige toewijding aan de Indiase markt, ondersteund door een sterke binnenlandse vraag en een groeiende voorkeur van de consument voor gastvrijheid van wereldklasse.

De opening van Crowne Plaza Lucknow versterkt het premiumaanbod van IHG in het land verder en toont het voortdurende momentum van het merk Crowne Plaza, dat zich richt op moderne zakenreizigers en vakantiegangers die op zoek zijn naar een mix van productiviteit en comfort. Sinds de lancering van het eerste business-class hotel in 1983 is Crowne Plaza een gedurfde, inventieve leider in de horeca gebleven. Crowne Plaza staat nooit stil – altijd op zoek naar de toekomst – gepassioneerd om te voldoen aan de veranderende behoeften van reizigers op wereldschaal. Van verbeterde zonering van de kamers tot opnieuw ontworpen vergaderingen en evenementen, Crowne Plaza blijft de verwachtingen van de consument voorblijven met een nieuw modern ontwerp en een nieuwe gastervaring.

Gelegen langs de Lucknow-Sultanpur Road met naadloze toegang tot Shahid Path, de nieuwe IT-hub en het cricketstadion, biedt Crowne Plaza Lucknow een verhoogde verblijfservaring voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers. Het hotel beschikt over 110 goed ingerichte kamers, uitgestrekte vergader- en evenementenruimtes en biedt een uitzonderlijke locatie voor sociale MICE, een restaurant dat de hele dag geopend is, een bar, een clublounge, een fitnessruimte en een buitenzwembad, een ideale bestemming voor conferenties, bruiloften en luxe stedentrips.

Met een gediversifieerd portfolio van merken en een robuuste pijplijn blijft IHG zijn aanwezigheid uitbreiden op belangrijke zakelijke en recreatieve bestemmingen in India, waardoor het zijn positie als een van India’s snelst groeiende horecamerken verder verstevigt.

IHG blijft een robuust ontwikkelingsmomentum zien in India. In 2024 tekende het bedrijf 18 nieuwe hotels in zijn merkenportfolio. Bijna 30% van de signeersessies bevond zich in het premium- en luxesegment in India. Met bijna 70 hotels in de huidige pijplijn wil IHG zijn portfolio in India de komende vijf jaar meer dan verdubbelen, om in te spelen op de snelgroeiende vraag naar reizen en het stijgende binnenlandse toerisme van het land. De huidige pijplijn heeft een aanzienlijke mix van luxe en premium hotels met vijf InterContinental-hotels, tien Crowne Plaza- en vijf voco-hotels die in de komende 2-5 jaar zullen worden geopend.

Eerder dit jaar bracht Crowne Plaza zijn tweede whitepaper uit, “Leading the Charge in Blended Travel”, waarin een belangrijke verschuiving in de voorkeuren van reizigers naar de integratie van werk en vrije tijd werd benadrukt. De studie identificeerde vier opkomende trends: verbeteren en groeien, Mind-Body Equity, The New Personal Travel Economy en Intentional Togetherness. Uit het onderzoek bleek met name dat 33% van de Indiase reizigers al gemengde reizen heeft ervaren, het hoogste van de ondervraagde landen, wat wijst op de leidende rol van India in dit evoluerende reislandschap. De lancering van Crowne Plaza Lucknow sluit aan bij deze inzichten en biedt faciliteiten en diensten die inspelen op de moderne reiziger die op zoek is naar comfort en service van wereldklasse, ondersteund door het IHG One Rewards-loyaliteitsprogramma.

IHG® heeft momenteel 50 hotels actief in vijf merken in India, waaronder Six Senses, InterContinental Hotels and Resorts®, Crown Plaza®, Holiday Inn Resort® en Holiday Inn Express®, en een sterke pijplijn van bijna 70 hotels die in de komende 2-3 jaar zullen worden geopend.