Radisson Hotel Group rapporteert een sterk H1 2024 met belangrijke mijlpalen in haar wereldwijde merkenportfolio, waardoor haar zakelijke en recreatieve aanwezigheid over de hele wereld verder is uitgebreid en versterkt. De Radisson Collection, Radisson Blu en Radisson RED merken hebben een opmerkelijke groei gerealiseerd, met de introductie van de Radisson Collection en Radisson RED merken in verschillende nieuwe markten en bijna 20 nieuwe Radisson Blu contracten.
De Radisson Hotel Group gaat door met het realiseren van haar progressieve groeiplan in de eerste helft van 2024, met meer dan 130 nieuwe inschrijvingen en openingen in EMEA en APAC. Dit is inclusief de uitbreiding van het merk Radisson RED naar verschillende (nieuwe) markten, zoals Ierland, Nieuw-Zeeland, Thailand, Laos en China, waarmee het wereldwijde portfolio op bijna 90 hotels komt.
Elie Younes, Executive Vice President en Global Chief Development Officer bij Radisson Hotel Group, zegt: “Tijdens de eerste zes maanden van 2024 hebben we een sterke groei gerapporteerd in ons internationale portfolio, terwijl we consistent relevantie hebben gecreëerd voor gasten en waarde voor eigenaren. De merken van Radisson Hotel Group bieden een duidelijke oplossing voor elke markt. We bedanken onze eigenaars, partners en toegewijde teams, wiens vertrouwen, samenwerking en inzet de motor zijn van ons voortdurende succes.”
In EMEA heeft de Radisson Hotel Group een aanzienlijke groei van het portfolio gerealiseerd op belangrijke bestemmingen. Hoogtepunten zijn de ondertekening van de eerste Radisson Collection in Parijs (Frankrijk), gelegen nabij het Louvre Museum, en de opening van het Radisson Collection Hotel, Roma Antica in Rome (Italië), gelegen nabij het Pantheon. De Radisson Hotel Group versterkt zijn aanwezigheid in Saoedi-Arabië en kondigde ook de ondertekening aan van de Radisson Collection Residences in Riyad. Het is de bedoeling dat dit gebouw later in 2024 wordt geopend. Het wordt het 10e gebouw van de Radisson Group in de stad en het 44e in het Koninkrijk Saudi-Arabië, met inbegrip van de hotels in exploitatie en in ontwikkeling.
In de eerste helft van 2024 heeft de Groep bijna 20 nieuwe Radisson Blu hotels getekend, waarmee de leidende status van het merk als het grootste luxe merk in Europa sedert meer dan 12 jaar wordt voortgezet. Onder de toevoegingen aan het portfolio bevinden zich nieuwe contracten in Montenegro, Italië, Tunesië, Tanzania en het wereldberoemde Radisson Blu Das Triest Hotel in Wenen dat in de komende maanden zijn deuren zal openen.
De eerste zes maanden van 2024 stonden ook in het teken van de introductie van het merk Radisson Individuals aan Azurenkust en de uitbreidingen in het Verenigd Koninkrijk, waaronder de ondertekening en opening van nieuwe hotels in Folkestone (Kent) en Surrey. In samenwerking met hun langdurige strategische partner, PPHE Hotel Group, opende Radisson Hotel Group de deuren van art’otel Hoxton in Londen, Verenigd Koninkrijk. Dit hotel brengt een onderscheidende mix van kunst en lifestyle samen, met boeiende kunstwerken van signatuurkunstenaar D*Face.
In APAC versnelde de Radisson Hotel Group haar groei met belangrijke ontwikkelingen in China, waarbij meer dan 5.000 sleutels werden toegevoegd door nieuwe openingen en overeenkomsten in belangrijke steden als Beijing, Shanghai en Chengdu. Deze uitbreiding draagt bij aan een robuuste portefeuille van meer dan 400 hotels in verschillende stadia van ontwikkeling en exploitatie in de regio.
De Groep versterkt haar regionale aanwezigheid en blijft voldoen aan de groeiende vraag met nieuwe contracten in belangrijke Zuidoost-Aziatische markten zoals de Filippijnen, Vietnam, Cambodja, Indonesië en Laos.
India blijft een strategisch aandachtsgebied voor de Radisson Hotel Group na de ondertekening en opening van bijna 25 hotels in 2024 tot nu toe, waaronder India’s eerste Cricket Stadium Hotel en het prestigieuze Radisson Collection in Udaipur. De recente opening van Radisson Collection Hotel & Spa, Riverfront Srinagar, onderstreept ook de strategische vooruitgang van de Groep op de Indiase markt.
De Radisson Hotel Group is ook doorgegaan met het uitbreiden van haar luxe resortbestemmingen met contracten en openingen op adembenemende locaties zoals Sardinië, Polen, Montenegro, Indonesië, Vietnam en India.
De Radisson Hotel Group heeft ook opmerkelijke onderscheidingen ontvangen in de eerste helft van 2024, waaronder het winnen van ‘Hospitality App of the Year’ voor de Radisson Hotels app bij de Leaders in Hospitality Awards in het Midden-Oosten. Daarnaast werd Radisson Blu uitgeroepen tot ‘Best Hotel Chain in Sweden’ bij de Grand Travel Awards. De Groep breidde ook haar commerciële aanbod uit met nieuwe verbeterde diensten op het gebied van Sales, Meetings & Events, Voice en Web Optimization om nieuwe zakelijke kansen te creëren in alle inkomstenstromen.