Radisson zet groeistrategie verder

Tijdens het International Hospitality Investment Forum (IHIF) , kondigde de Radisson Hotel Group haar laatste ontwikkelingsupdate en voortdurende groeistrategie aan voor de diverse portfolio van 10 toonaangevende merken van de Groep. Het huidige portfolio van de Radisson Group bestaat uit meer dan 1.340 hotels in 95+ landen, waaronder Radisson Blu, voor het 12e achtereenvolgende jaar het grootste upscale merk in Europa, en Radisson, het snelst groeiende upscale merk in de sector in EMEA en Zuidoost-Azië.

Na een recordbrekend 2023 breidde de Radisson Hotel Group zijn portfolio verder uit in Q1 2024 met strategische contracten en openingen in EMEA en APAC. Het Verenigd Koninkrijk, India en China blijven de belangrijkste groeilanden, samen met spannende debuten in nieuwe bloeiende markten en vakantiebestemmingen, zoals Montenegro, Indonesië en Laos, met de ondertekening van respectievelijk Radisson Blu Hotel & Resort, Kolasin; Radisson Resort Anyer, het eerste resort van de Groep met een glamping-concept, en Radisson RED Vientiane in de hoofdstad van Laos.

Het succes van de Radisson Hotel Group in EMEA blijft groeien met Radisson Blu als het grootste upper upscale merk in Europa. Meer dan 30% van de groei van de Groep in Q1 2024 in EMEA bestond uit nieuwe Radisson Blu contracten, waaronder in Italië en Montenegro. De portefeuille van Radisson Individuals groeide met belangrijke nieuwe contracten in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk, waaronder het aan zee gelegen The View Hotel Folkstone, lid van Radisson Individuals, en de boetiek La Villa d’Italie Menton, lid van Radisson Individuals. Mijlpaalopeningen waren onder andere het eerste safarihotel van de Groep in Zuid-Afrika, Radisson Safari Hotel Hoedspruit, het zesde Radisson Collection hotel van de Groep in Italië, Radisson Collection Hotel, Roma Antica, en het debuut van het levendige Radisson RED-merk in Zuidoost-Europa, Radisson RED Belgrado, in samenwerking met PPHE Hotel Group (‘PPHE’).

Sinds de uitbreiding van de strategische samenwerking van de Groep met PPHE, die voor het eerst werd aangekondigd in 2022, hebben Radisson Hotel Group en PPHE verschillende bekroonde hotels geopend, waaronder Grand Hotel Brioni Pula, een Radisson Collection Hotel, art’otel London Battersea Power Station, en art’otel Zagreb als onderdeel van de integratie van het lifestyle-merk art’otel in de dynamische merkparaplu van 10 verschillende merken van de Groep. In navolging van art’otel’s bestaande hotels in Amsterdam, Berlijn en Keulen, zullen nieuwe eigentijdse hotels worden geopend in belangrijke kosmopolitische steden en gewilde buurten, waaronder Rome (art’otel Rome Piazza Sallustio) en het volgende Londense vlaggenschip, art’otel London Hoxton, beide gepland voor opening in H1 2024. Ook Radisson RED Berlin Kudamm wordt in Q2 2024 geopend, het tweede Radisson RED hotel in samenwerking met PPHE en het eerste Radisson RED hotel in Duitsland.

In Q1 2024 werd meer dan de helft van de nieuwe contracten en openingen van de Groep gerealiseerd in APAC, met name in India, China en Cambodja, onder leiding van de merken Radisson RED en Radisson Blu. Belangrijke strategische contracten waren onder andere het eerste gebouw van de Groep en het marktdebuut in Nieuw-Zeeland, Radisson RED Auckland, samen met andere contracten zoals Radisson RED Phnom Penh en Radisson Blu Hotel & Residences Phnom Penh (Cambodja), Radisson Blu Hotel, Ayodhya Uttar Pradesh en Radisson Blu Hotel, Lucknow Gomti Nagar, Uttar Pradesh in India.

Vooruitkijkend naar de rest van 2024 zal de Radisson Hotel Group de kracht van haar 10 wereldwijde merken blijven benutten – door de juiste oplossing te bieden voor elke markt, terwijl tegelijkertijd strategische partnerschappen worden aangegaan en wordt gereageerd op de steeds veranderende omgeving, waardoor meer mogelijkheden worden gecreëerd voor eigenaren en gasten.