RIU presenteert vernieuwde website & innovatieve mobiele app

  • Beide digitale tools zijn zorgvuldig ontworpen om een uitzonderlijke gebruikerservaring te bieden en de omnichannelverbinding met klanten te versterken
  • RIU laat opnieuw haar toewijding zien om de klantervaring te blijven verbeteren door geavanceerde technologische tools aan te bieden die het plannen en genieten van vakanties op een intuïtieve en efficiënte manier vergemakkelijken

RIU Hotels & Resorts kondigt haar volledig vernieuwde website en haar innovatieve mobiele app aan, ontworpen om een uitzonderlijke gebruikerservaring te bieden en de omnichannelverbinding met haar klanten te verbeteren. Met deze nieuwe digitale tools toont de keten opnieuw haar streven naar uitmuntendheid op het gebied van klantenservice en technologische ontwikkeling, waarbij ze altijd probeert te voldoen aan de behoeften en verwachtingen van haar gasten in een steeds meer gedigitaliseerde wereld.

De nieuwe website van RIU biedt een visueel en intuïtief ontwerp, waarbij de Atomic Design-methodologie wordt gevolgd. Hierbij wordt de nadruk gelegd op beelden en video’s in hoge resolutie die de essentie weergeven van elke bestemming waar de keten vertegenwoordigd is, samen met aantrekkelijkere en actuelere informatieve teksten die emoties opwekken. Dit platform, met geoptimaliseerde navigatie, informeert gebruikers niet alleen, maar inspireert hen ook door middel van aantrekkelijke en boeiende multimedia-inhoud, waardoor een rijkere en betekenisvollere interactie met hen wordt bevorderd en gebruikers eenvoudig toegang krijgen tot alle informatie over de diensten en accommodaties van de hotelketen.

Op technologisch vlak heeft het nieuwe www.riu.com voor grote uitdagingen gezorgd. Ontwikkeld met de meest geavanceerde technologieën, gebaseerd op een nieuwe contentmanager en een microservices-architectuur die een snellere, betrouwbaardere, persoonlijkere en efficiëntere ervaring voor gebruikers mogelijk maakt, biedt de nieuwe website van RIU niet alleen nieuwe functionaliteiten op een flexibele manier, maar is deze ook in staat om zich snel aan te passen aan de veranderende markt- en klantbehoeften. Daarnaast stelt de volledige integratie van de nieuwe website met het hotelmanagementsysteem van de keten gebruikers in staat om de beschikbaarheid van kamers in realtime te controleren, zodat prijs- en boekingsgegevens altijd up-to-date zijn.

De nieuwe website van RIU bevat alle productverbeteringen die de keten de afgelopen jaren heeft doorgevoerd, zoals Elite Club of Riu Party, waar gebruikers kunnen zien wanneer er feesten worden gehouden in elk hotel en zelfs VIP-ruimtes kunnen reserveren. Er is een innovatieve ervaringsrubriek gecreëerd, waar klanten hun ideale hotel kunnen vinden op basis van hun voorkeur. De bestemmings- en hotelrubrieken zijn ook volledig nieuw, visueler en inspirerender, en verstrekken op een intuïtieve manier interessante informatie voor de klant. Ook is er veel aandacht besteed aan het loyaliteitskanaal, RIU Class, met een volledig vernieuwde rubriek die de toegang tot en registratie voor het programma vergemakkelijkt met de socialmediaknoppen van Google en Facebook. En uiteraard kunnen alle gebruikers de sociale betrokkenheid van RIU zien onder Proudly Committed.

Tegelijkertijd biedt de nieuwe mobiele app van RIU, met een volledig vernieuwde visuele ervaring en aangepast aan de huidige look & feel van de vernieuwde website van de hotelketen, gebruikers een handig en toegankelijk kanaal om reserveringen te maken, verblijven te beheren en aanbiedingen te ontvangen, naast andere voordelen voorafgaand aan hun aankomst. Ook biedt het hen tijdens hun verblijf functionaliteiten zoals inchecken, reserveren voor restaurants of de spa, contact opnemen met de receptie of het animatieprogramma bekijken. Kortom, de nieuwe app van RIU wordt een strategisch kanaal voor communicatie, verkoop en een verdiepende relatie met de klant voor de keten.

Het downloadpercentage van de vorige app van RIU en de klanttevredenheid waren zeer hoog, met een bereik van 2,5 miljoen downloads voor Android of een score van 4,8 op 5 in de Apple Store. Met deze geactualiseerde mobiele app, beschikbaar voor iOS- en Android-apparaten, wil de keten daarom onder andere de uitmuntendheid behouden, de browse-ervaring van de gebruiker verbeteren met functionaliteiten als een nieuw reserveringsproces dat intuïtiever en volledig geconceptualiseerd is voor elk apparaat en een nieuwe, meer inspirerende en visuele rubriek met hotels en bestemmingen, evenals een grotere zichtbaarheid bereiken van het RIU Class-loyaliteitsprogramma.

De nieuwe website en de nieuwe app van RIU betekenen een stap voorwaarts in de ambitie van de keten om de toekomstige uitdagingen van digitaal zakendoen en gebruikersrelaties aan te gaan en zorgen voor verdere verbeteringen in de boekingservaring en in de algehele relatie met klanten. www.riu.com