Ruby, het 20ste merk van IHG hotels & resorts: streven naar wereldwijde expansie

InterContinental Hotels Group PLC (IHG) heeft van Ruby SARL het merk RubyTM en aanverwant intellectueel eigendom overgenomen voor een initiële aankoopsom van € 110,5 miljoen. Ruby is een premium urban lifestyle-merk voor moderne reizigers in must-visit stadsbestemmingen en biedt hoteleigenaren ruimtebesparende ontwerpen en een aantrekkelijk, flexibel concept waarvan IHG verwacht dat het wereldwijd snel zal uitbreiden.

Het merk Ruby, opgericht in 2013, exploiteert momenteel 20 hotels (3.483 kamers) in grote steden in heel Europa en heeft nog eens 10 hotels in de pijplijn (2.235 kamers). Er zijn 9 hotels geopend in Duitsland (in Keulen, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München en Stuttgart), 3 in het Verenigd Koninkrijk in Londen, 3 in Oostenrijk (Wenen), 2 in Zwitserland (Genève en Zürich) en 1 in Italië, Ierland en Nederland. De pijplijnhotels zullen in de komende drie jaar worden geopend in meer Europese steden, waaronder Edinburgh, Marseille, Rome en Stockholm.

Ruby-hotels bieden een stijlvolle maar ontspannen charme, een mix van soulvol design en authentieke verhalen die geworteld zijn in de steden die ze hun thuis noemen. De ‘Lean Luxury’-benadering van het merk omvat kenmerkende accenten, variërend van een geweldig bed en douche in kamers die zijn gemaakt met het oog op restauratie en ontspanning, tot unieke cocktails in 24/7 bars van bestemmingen, die allemaal samenkomen om gasten te verbinden met gewilde steden tegen de juiste prijs.

Als ons 20e merk zal Ruby de aantrekkingskracht van IHG uitbreiden naar moderne, lifestyle-gerichte reizigers, en hoteleigenaren een kostenefficiënt en zeer aanpasbaar premium hotelconcept bieden, in een industriesegment dat wordt gekenmerkt door hoge toetredingsdrempels en ruimtebeperkingen, in de branche vaak aangeduid als ‘urban micro’. Efficiëntie voor eigenaren wordt geleverd door ruimtebesparende ontwerpen en een hoge mate van operationele standaardisatie en automatisering, inclusief zelfbedieningskiosken voor snel inchecken.

Ruby is al goed ingeburgerd in Europa en heeft bewezen succesvol te zijn voor zowel nieuwbouwlocaties als zeer conversievriendelijk, ook voor adaptief hergebruik in een reeks soorten commercieel vastgoed, met verschillende succesvolle kantoorconversies. Als gevolg hiervan heeft het merk Ruby de afgelopen vijf jaar een samengesteld jaarlijks groeipercentage (CAGR) van 26% van het systeem bereikt. De verkoper van het merk verwacht zijn portfolio van hotels van het merk Ruby aanzienlijk verder uit te breiden, en IHG verwacht het merk te laten groeien met andere hoteleigenaren in Europa en wereldwijd. Dit bouwt voort op IHG’s bewezen staat van dienst op het gebied van succesvolle internationalisering van merken die het organisch heeft ontwikkeld en overgenomen. IHG verwacht het merk Ruby tegen het einde van het jaar klaar te hebben voor ontwikkeling in de VS.

Door de krachten te bundelen met IHG kunnen Ruby-hotels putten uit een krachtig bedrijfsplatform van distributie- en technologiesystemen, evenals een van ‘s werelds grootste en krachtigste hotelloyaliteitsprogramma’s, IHG One Rewards. IHG verwacht dat het stedelijke micro-subsegment een sterke vraag van reizigers over de hele wereld zal blijven ervaren, en dit zou op zijn beurt de aanhoudende groei van het kameraanbod ondersteunen tegen hogere snelheden dan de wereldwijde hotelindustrie. IHG streeft ernaar dat het merk Ruby in de komende 10 jaar uitgroeit tot meer dan 120 hotels en in 20 jaar tijd tot meer dan 250 hotels bij eigenaren wereldwijd.