Shein: lancering van nieuwe productcategorieën

SHEIN, de wereldwijd geïntegreerde website voor mode en beauty- en lifestyleproducten, heeft aangekondigd haar productcategorieën uit te breiden dankzij de samenwerking met specifieke merken en externe retailers over de hele wereld. Op die manier kan SHEIN inspelen op de toenemende vraag van klanten naar gediversifieerde producten. Dankzij de lancering van de geïntegreerde marktplaats van SHEIN, kunnen klanten voortaan ook kiezen uit andere productcategorieën dan enkel mode en kleding. Denk maar aan huishoudapparaten zoals draagbare wasmachines, smarthomeproducten zoals slimme verlichting en doe-het-zelfartikelen zoals badkamer- en keukeninrichtingen en behangpapier.

SHEIN lanceerde onlangs zijn wereldwijde marktplaats in Brazilië en de VS, waardoor ook lokale externe verkopers op haar marktplaats terechtkunnen en zo toegang hebben tot SHEIN’s uitgebreide klantenbestand. Hierdoor kan SHEIN haar klanten niet alleen een veel gevarieerder gamma producten en categorieën aanbieden, maar kan het ook alles veel sneller afhandelen. SHEIN zal de komende maanden het marktmodel blijven lanceren op andere markten.

SHEIN kwam ook tot een akkoord met gerenommeerde wereldwijde merken om hun producten op haar marktplaats te verkopen. We hebben het dan over merken zoals Skechers, een toonaangevend schoenenmerk dat bekendstaat om zijn innovatieve designs, en Lansinoh, een gevestigde waarde wanneer het gaat over verzorgingsproducten voor moeders. Bovendien werkt SHEIN samen met grote wereldwijde multimerkenwinkels die de marktplaats verrijken met een uitgebreide collectie van mode-, beauty- en lifestylemerken.

Door de introductie van meer merken met wereldfaam krijgen klanten op het SHEIN-platform toegang tot een bredere waaier aan producten terwijl ze toch kunnen blijven profiteren van exclusieve voordelen zoals kwaliteitsgarantie, gratis retour binnen de 7 dagen en competitieve prijzen.

Om de uitbreiding van de categorieën te vieren, is SHEIN de campagne ‘Summer Sale’ gestart. Tijdens deze campagne kunnen klanten in de nieuwe categorieën shoppen met kortingen tot 90%.

“Het belangrijkste voor ons is dat we onze klanten producten van hoge kwaliteit kunnen bieden tegen betaalbare prijzen. De uitbreiding van onze categorieën weerspiegelt dat ook,” zegt Molly, COO van SHEIN. “Via onze samenwerkingen met deze speciaal geselecteerde merken benadrukken we niet alleen de onderscheidende waarde van SHEIN’s nieuwe marktplaats, maar bewijzen we ook dat we klantentevredenheid hoog in het vaandel dragen en dat we mode- en lifestyleproducten toegankelijk willen maken voor iedereen.”