Six-Senses eigendommen gecertificeerd door Control Union

Six Senses heeft het hoogste certificeringsniveau ontvangen van Control Union – een certificeringsinstantie die is geaccrediteerd door de Global Sustainable Tourism Council. Six Senses-eigendommen ondergingen een uitgebreide audit door Control Union om hun inspanningen op het gebied van duurzaamheidsplanning, het verminderen van negatieve milieueffecten, het verbeteren van cultureel erfgoed en het maximaliseren van sociale en economische voordelen voor omliggende gemeenschappen te verifiëren.

De GSTC-certificering is een gerespecteerd keurmerk voor duurzaam reizen en toerisme en biedt een tegengif voor “greenwashing” in de horeca. Certificering is gebaseerd op audits door derden van hotels en bedrijfsprocessen door geaccrediteerde auditors en wordt verleend voor een periode van drie jaar, waarbij een continue inzet voor verbetering en verantwoording wordt geboden. De GSTC-criteria verifiëren duurzame praktijken op vier belangrijke gebieden: effectieve duurzaamheidsplanning, het verminderen van negatieve milieueffecten, het verbeteren van cultureel erfgoed en het maximaliseren van sociale en economische voordelen voor omliggende gemeenschappen.

Six Senses streeft naar een LEED-certificering (Leadership in Energy and Environmental Design) Silver als minimum voor alle nieuwe hotels. Het heeft LEED Platinum behaald in Six Senses Southern Dunes, The Red Sea, het eerste hotel in Saoedi-Arabië dat de hoogst beschikbare accreditatie heeft gekregen en in Six Senses Vana, het eerste toevluchtsoord in India dat deze milieuontwerpstandaard heeft bereikt, plus LEED Gold in Six Senses Rome, in het Palazzo Salviati Cesi Mellini, dat op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat. LEED is uitgegeven door het Green Building Certification Institute (GBCI) en onderwerpt eigendommen aan een strenge beoordeling door een derde partij.

Six Senses heeft ook vooruitgang geboekt in de richting van een toekomst van plasticvrije gastvrijheid door de lancering van het Journey to Plastic Freedom Playbook. Een reis die begon in de jaren 1990 met voorzieningen voor gasten en drinkwater, Six Senses nam het voortouw in een campagne om plastic binnen de horeca te onderzoeken en te verwijderen. Dit resulteerde in 82 beproefde oplossingen in vier belangrijke operationele gebieden die zijn vastgelegd en gedeeld met de bredere horeca.

Om de financiële impact te vergroten, werkt Six Senses ook samen met lokale NGO’s, scholen of ziekenhuizen om ervoor te zorgen dat lokale diensten worden ontwikkeld en de toegang tot essentiële levensbehoeften zoals schoon water of onderwijs wordt verbeterd. Lokale vaardigheidstraining levert blijvende voordelen op als onderdeel van een rimpeleffect. Six Senses sluit zich aan bij andere IHG Hotels & Resorts in de missie om positieve verandering teweeg te brengen voor mensen, de planeet en gemeenschappen, als onderdeel van IHG’s ambitieuze Journey to Tomorrow-plan. Six Senses is een pionier op dit gebied inzake duurzame praktijken binnen de accommodaties en hun lokale gemeenschappen.