TUI introduceert Lena

de AI Explorer die voor jou de wereld ontdekt

 

Met trots kondigt TUI de introductie aan van Lena, een innovatieve AI Explorer. Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creators en ze biedt een unieke, virtuele benadering van reiservaringen. Met deze toepassing van artificiële intelligentie kan TUI de vakantieganger sneller, actueler en relevanter informeren. Lena gaat het publiek inspireren met prachtige beelden van reisbestemmingen op de social media kanalen en het TUI blog.

Virtuele content creator, échte beelden

In een tijd waarin kunstmatige intelligentie steeds meer geïntegreerd raakt in het dagelijks leven, speelt TUI met Lena in op de groeiende erkenning en de voordelen van AI-technologie. Lena heeft de mogelijkheid om razendsnel op meerdere locaties ter wereld te zijn en biedt daarmee een dynamische en actuele blik op diverse bestemmingen. Hoewel Lena zelf virtueel is, maakt ze gebruik van echte beelden om de schoonheid en cultuur van verschillende plekken over de hele wereld te laten zien.

Een testpanel van 2000 respondenten heeft  Lena gekozen uit vijf profielen als AI Explorer en nieuw gezicht van TUI. De ondervraagden waren in de wolken over de mogelijkheden die Lena hen kan bieden, maar stelden wel duidelijk dat transparantie omtrent haar AI profiel een voorwaarde is. Vanzelfsprekend zal Lena dit telkens aangeven bij al haar posts en blogs.

Lena als waardevolle aanvulling, niet ter vervanging

“Lena vervangt geen van onze huidige influencers, maar vormt een waardevolle aanvulling op ons team,” zegt Roosmarijn Quartier, Director Marketing & Distribution Support TUI. “Met Lena kunnen we onze klanten nog sneller en duidelijker inspireren en informeren over de mooiste reisbestemmingen. Haar vermogen om snel ter plaatse te zijn en gebruik te maken van echte beelden, biedt mooie kansen.” vult Ana Henriques, Head of Marketing Communications TUI aan.

Lena is tot leven gebracht door contentbureau Trojan Monkeys, dat verantwoordelijk is voor zowel de ontwikkeling als de productie van deze unieke AI Explorer. “Door AI zoals Lena te omarmen, kunnen merken sneller inspelen op de wensen van hun klanten maar er hen ook bij betrekken. Dat is naast een technologische innovatie ook een verschuiving naar een meer dynamische klantbeleving.” aldus Auke van Rossum, Trojan Monkeys.

Katrien Goris van Withkidsontheroad is een van de bekende content creators die voor TUI regelmatig op reis gaat. Ook zij is enthousiast: “Volgens mij is een AI Explorer echt een aanwinst voor TUI. Als je ziet op welke manier AI ons informatie brengt en hoe tools zoals ChatGPT ons leven zijn binnengedrongen en het ons op veel vlakken zoveel makkelijker maken, is het logisch dat ook de reisindustrie daarop inspeelt. Het stelt me natuurlijk wel gerust dat TUI ook blijft inzetten op de persoonlijke reisverhalen van echte mensen en de content over hoe wij reizen ervaren ernaast zet. Het ene kan niet zonder het andere.”

Lena’s avonturen kan je volgen op de social media kanalen van TUI: Instagram, Facebook en het TUI blog: https://www.tui.be/smile/nl/blog/lena-ai-explorer/. De volgers kunnen zich verheugen op exclusieve content, waaronder virtuele rondleidingen, insider tips en reisinspiratie. Lena’s avonturen beloven alvast om een nieuwe dimensie toe te voegen aan de manier waarop we reizen ontdekken en beleven.