Cristal voortaan in een nieuw jasje
Cristal trapt 2025 af onder het motto “new look, same extraordinary taste”. Wees gerust: het Belgische pilsmerk houdt daarbij vast aan zijn bekroonde smaak. Wèl brengt Cristal zijn stijl nog beter in lijn met zijn vaste rol in de pilscategorie: als een trots en authentiek merk dat dynamiek en vernieuwing durft te brengen. Een pils met sterke verankering die gericht is op de toekomst. Samengevat in een herkenbare maar strakkere look. Vertrouwd voor de echte fans én aantrekkelijk voor de bierliefhebbers op zoek naar een buitengewoon lekkere pils!
Cristal is altijd al een Belgische pils geweest die geen praatjes maakt, maar durft te doen. Zo legt Cristal een sterke focus op kwaliteit, van graan tot tapkraan. Dankzij de korte keten door onze samenwerkingen met Belgische boeren en Arvesta en tot in het glas bij onze horecauitbaters, kraakvers uit de tankbierinstallatie: zo garanderen we een kwalitatieve pils.
En met een steeds bredere inzet op smaakinnovaties, zoals de introductie van het ongefilterde Cristal XTRA met drie granen, bracht Cristal ook nieuwe dynamiek in het statische pils landschap.
“Cristal is een merk dat bouwt en brouwt met kwaliteit en innovatie. Cristal blijft zich op authentieke wijze verbeteren en is dan ook hét pilsmerk bij uitstek dat dynamiek wil brengen in de Belgische pilscategorie”, vertelt Ellen Mertens, meesterbrouwer en innovatie-experte van Cristal. “Die dynamiek brengen we nu ook volop in dezelfde krachtige visuele stijl voor de drie varianten van Cristal”, vervolledigt Etienne Bachellier, Marketing Directeur Alken-Maes.
Focus op kwaliteit en herkenbaarheid voor alle Cristal-varianten
Het verhaal van Cristal startte bijna 100 jaar geleden, toen de Cristal brouwerij zich toelegde op het brouwen van bier van lage gisting. De nieuwe visuele stijl verwijst met trots naar die roots. Denk aan de iconische elementen van Cristal zoals de pentagonvorm, de kleuren rood en groen, en de historische referentie naar Alken 1928. Het resultaat? Een tijdloze en unieke uitstraling die perfect bij het merk past én de drie varianten van Cristal nog beter verbindt.
“Ook Cristal XTRA krijgt een nieuw jasje en een flesvorm met subtiele knipoog naar het verleden”. Met deze vernieuwde flesvorm en de duidelijke productbelofte ‘ongefilterd voor extra smaak’ willen we XTRA nog duidelijker positioneren. Zo maken we voor de consument meteen kristalhelder wat deze vernieuwende pils onderscheidt in de Belgische pilscategorie”, aldus Bachellier.