Welkom in het cadeau-atelier

Bongo lanceert nieuw winkelconcept in Wijnegem en Waasland Shopping

Op 4 juni openden in Vlaanderen twee volledig vernieuwde Bongo-winkels: zowel de shop in Waasland Shopping als de vestiging in Wijnegem Shopping Center kregen een make-over. Beide locaties zijn voortaan geen gewone verkooppunten meer, maar echte cadeau-ateliers. Met het vernieuwde ‘My Bongo’-concept zet het merk volop in op beleving, slimme technologie en persoonlijke expressie.

Met een Bongo geef je meer dan een cadeau: je geeft de kans om even stil te staan, samen herinneringen te maken en iets echt te beleven. Met ‘My Bongo’ wil het merk van elke aankoop een betekenisvol moment maken. De klant krijgt hulp van interactieve kiosken én Bongo-experts om het juiste geschenk te kiezen, afgestemd op de ontvanger.

In zes eenvoudige stappen – van ‘voor wie is het cadeau?’ tot ‘welke ervaring past het best?’ – leidt de kiosk je snel naar een passende selectie. Zo maak je het makkelijk om een Bongo te kiezen die aansluit bij de gelegenheid en de persoon die je wilt verrassen.

Kevin Terlaeken, General Manager bij Bongo: “Met deze nieuwe winkelervaring willen we een frisse wind laten waaien door de categorie. We creëren een plek waar shoppers zich geholpen en geïnspireerd voelen, en waar ze iets unieks vinden dat ze online of elders niet krijgen: persoonlijk advies, creatieve beleving en échte connectie. Zo maken we van geven opnieuw iets bijzonders.”

Dé eyecatcher van de nieuwe winkels is de Wrapping Bar, waar je je geschenk eigenhandig kan omtoveren tot een klein kunstwerk. Denk aan stijlvolle papiersoorten, linten, stickers, naamkaartjes en handgeschreven boodschappen. “DIY is hot, ook in retail. Wie een Bongo als verrassende belevenis geeft, heeft die vaak met liefde uitgezocht en wil die dan ook mooi verpakken. Dat maken wij nu mogelijk. Cadeautjes geven was nog nooit zo persoonlijk én zo leuk.”

Met deze winkels wil Bongo niet alleen het ‘cadeau-shoppen’ heruitvinden, maar ook zijn merk relevanter maken met warmte en creativiteit. Deze aanpak past binnen een bredere koerswijziging waarbij de focus ligt op beleving.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *