Zeg vaarwel tegen loeiende alarmen en de gevreesde snooze-spiraal – Holiday Inn Express by IHG heeft een wereldprimeur hotelervaring onthuld die is ontworpen om ochtenden te transformeren, één verrukkelijke geur tegelijk. Maak kennis met de Holiday Inn Express Breakfast Alarm Clock: een slim nieuw apparaat op de kamer dat helpt om gasten wakker te maken met de onweerstaanbare geur van het ontbijt.
9 op de 10 reizigers in Azië-Pacific melden dat ze in een normale week moeite hebben met inslapen of doorslapen. 58% van de reizigers in Azië-Pacific is het ermee eens dat een aangename geur hun humeur ‘s ochtends meteen kan verbeteren, vooral als ze niet thuis zijn.
De Holiday Inn Express ontbijtwekker is de eerste op geur gebaseerde wekker die is gemaakt en ontworpen door een hotelmerk. De ontbijtwekker maakt deel uit van de missie van Holiday Inn Express om gasten te helpen beter te slapen, gemakkelijker wakker te worden en nooit meer een ontbijtje te missen.
Als onderdeel van haar voortdurende missie om gasten te helpen beter te slapen, gemakkelijker wakker te worden en nooit meer een ontbijt te missen, bieden alle Holiday Inn Express-hotels in Australië en Nieuw-Zeeland, evenals deelnemende hotels in Singapore, Thailand en Japan, gasten nu de kans om de exclusieve geurervaring op de kamer uit te proberen. De toepasselijk genaamde ontbijtwekker toont een van de meest geliefde en waardevolle kenmerken van het merk – gratis warm ontbijt, overal en altijd – waardoor het van een belofte een onvergetelijke start van de dag wordt.
Gasten die de ontbijtwekker uitproberen, kunnen hun favoriete wekaroma kiezen en worden elke ochtend zachtjes gewekt door een geuralarm in diffuser-stijl – geen schokkende piepjes of schetterende deuntjes, alleen de heerlijke geur van hun favoriete brekkie die door de kamer zweeft.
Het concept is geïnspireerd op nieuw onderzoek in opdracht van Holiday Inn Express, waaruit bleek dat 58% van de reizigers in Azië-Pacific zegt dat een aangename geur hen helpt of zou helpen zich beter te voelen als ze wakker worden, vooral tijdens het reizen. Op de vraag welke geuren hun ochtendhumeur zouden verbeteren, noemden de respondenten koffie of thee (56%), spek en eieren (43% in Australië), gebak (38%) en vers fruit (30%). Deze toppers zijn nu gebotteld in drie heerlijk vertrouwde wekgeuren die verkrijgbaar zijn met de ontbijtwekker: koffie-, spek- en bosbessenmuffin in Australië en Nieuw-Zeeland, evenals nashiperas in Japan en mango in Singapore en Thailand.
De ervaring draagt bij aan de toewijding van het merk om een sensationele slaapervaring te bieden, inclusief alles van de keuze uit zachte en stevige kussens tot verduisterende jaloezieën, krachtige douches en oplaadpoorten naast het bed, zodat gasten er zeker van zijn dat ze elk verblijf een Express Recharge ontvangen.
De Breakfast Alarm Clock-ervaring is vanaf 20 oktober 2025 voor een beperkte tijd beschikbaar in Australië, Nieuw-Zeeland, Japan en geselecteerde hotels in Thailand en Singapore, en gasten kunnen hun verblijf boeken, hun wekgeur kiezen en ochtenden ervaren als nooit tevoren op: hiexpress.com/freebreakfast.
Het onderzoek werd uitgevoerd door YouGov Plc in opdracht van IHG Hotels & Resorts, onder een steekproef van 4165 volwassenen (18+). De cijfers zijn gewogen en zijn representatief voor alle reizigers van 18+ in Australië, Nieuw-Zeeland, Japan en Singapore. De enquête werd online uitgevoerd en de gegevens werden verzameld tussen 30 juni en 7 juli 2025.