De 85 internationaal gereputeerde juryleden van Brussels Beer Challenge 2017 kennen PALM Belgian Craft Brewers 2 gouden Awards en 1 zilveren Award toe! Goud gaat naar Palm en Rodenbach Grand Cru, zilver is voor Rodenbach Classic. Daarbovenop krijgt Estaminet pils het ‘Certificate of Excellence 2017’. In het jaar van de restyling en de krachtige marketingondersteuning van zowel Palm als Rodenbach, is dit voor PALM Belgian Craft Brewers een zeer mooie overwinning. Het brouwen van uitgebalanceerde kwaliteitsbieren blijft de dagelijkse hoofdprioriteit van de brouwmeesters bij Palm en Rodenbach, hun knowhow en passie worden met deze Awards door de internationale jury gelauwerd.
Goud en zilver in de categorie ‘Flanders Red Ale’ voor Rodenbach Grand Cru en Rodenbach Classic
In de categorie ‘Flanders Red Ale’ kaapt de brouwer zomaar even de eerste én de tweede plaats weg! De eigenzinnige brouw- en keldermeesters van Rodenbach slaagden er gedurende decennia in het brouwproces te verfijnen. Ze optimaliseerden de vinificatie en maturatie van hun bieren op één van de 294 staande eikenhouten foeders. Tijdens alle stappen in het brouwproces proeven deze meesters op kwaliteit. De ideale combinatie van vakmanschap en genieten! Zo werd Rodenbach wereldberoemd. Rodenbach Classic is volgens bierkenner Jackson ‘het meest verfrissende bier in de wereld’ en Rodenbach Grand Cru leent zich uitermate tot degusteren. In het voorjaar kregen de Rodenbach-bieren een volledige restyling. Sinds 1821 verrast Rodenbach iedereen die van bier houdt, vandaag laat de brouwerij met de slogan ‘Rodenbach, Cheers to the unexpected’ de liefhebbers zijn bieren op een verrassende manier verder ontdekken.
Goud in de categorie ‘Amber Ale’ voor Palm
Palm is een amberbier van hoge gisting met een alcoholpercentage dat niet hoger is dan pils (alc. 5,2% vol.). Door de karaktervolle smaak en aangename bitterheid is het verfrissend, maar biedt het tegelijk dat tikkeltje meer dan gewoon bier. Zijn specifieke karakter dankt Palm onder andere aan de door brouwers zelf opgekweekte gist. Het gebruik van uitgesproken volmout zorgt voor extra complexiteit. Verder selecteert de brouwerij voor Palm aromatische florale en fruitige hopsoorten, waaronder de Hallertau Mittelfrüh die zelf wordt geteeld. In juli kreeg Palm een nieuwe uitstraling. Na de lancering van de nieuwe verpakking werd Palm, in Vlaanderen en Nederland, terug met televisiereclame ondersteund. De nieuwe tv-campagne is een van de belangrijkste middelen om het brede publiek kennis te laten maken met het vernieuwde, maar vertrouwde biermerk Palm. In de nieuwe campagne staat de slogan ‘Tijd voor iets ambers’ centraal. Hiermee laat de brouwerij zien wat Palm – ook voor de nieuwe bierdrinkers – zo bijzonder maakt en welke momenten zich lenen voor een ‘Palmpje’. Het past bij juist die momenten waar het gaat om ontspanning met vrienden en familie, waar we even ontsnappen aan de alledaagse hectiek.