Om het najaar van 2014 treffend in te zetten, spreekt Dom Pérignon opnieuw de creatieve kracht aan die het hart van het champagnehuis vormt, maar deze keer met een modieuze twist. Op 3 september 2014 heeft Dom Pérignon tijdens de Fashion Week in New York zijn intrigerende samenwerking met de wereldberoemde modeontwerpster Iris Van Herpen bekendgemaakt voor de creatie van een nieuwe gelimiteerde editie. De samenwerking met Dom Pérignon inspireerde intussen al meermaals ontwerpers uit uiteenlopende domeinen: na design en moderne kunst is het ditmaal de modewereld die een nieuw hoofdstuk schrijft in de geschiedenis van deze legendarische champagne.
Samen met de gedurfde modevisie van de Iris Van Herpen zullen de speelse expressie, de eindeloze innovatie en de zin voor nieuwe interpretaties van Dom Pérignon de creatieve wereld ongetwijfeld weten te fascineren en te bekoren.
METAMORFOSES KENNEN GEEN EINDE–ENKEL VERANDERING : Het centrale thema voor de nieuwe gelimiteerde editie van Dom Pérignon is metamorfose de afsluiting van de ene periode en de start van een andere, en een krachtig symbool voor evolutie, transformatie en wedergeboorte. Zijn hele geschieden is lang al ligt het concept metamorfose Dom Pérignon nauw aan het hart. Het spirituele erfgoed van Dom Pérignon wist zichzelf in de loop der jaren telkens opnieuw uit te vinden, en duikt op selectieve momenten op onder de vorm van een nieuwe millésime. “Metamorfose staat voor continue creatieve kracht, energie en transformatie”, zegt Richard Geoffroy, chef de cave van Dom Pérignon. “Dit concept vormt de inspiratie voor de vervaardiging van onze wijnen, en voor hun actieve rijping en evolutie van de ene plénitude of expressievorm naar de volgende.”
DE CREATIEVE KRACHT VAN DOM PÉRIGNON : Dom Pérignon heeft een absoluut vertrouwen in zijn creatieve kracht, die de bron en de basis vormt voor zijn inspiratie. Elke millésime is een creatieve daad die onze geest en zintuigen weet te verheffen. Dom Pérignon deelt deze creatieve kracht met een aantal hedendaagse ontwerpers die stuk voor stuk baanbrekend werk verrichten in hun vakgebied, nieuwe horizonten verkennen en nieuwe interpretaties geven aan hun expressievormen, zonder deze oneer aan te doen. Voor Dom Pérignon vormt deze creatieve kracht een leidraad, een inspiratie voor creativiteit in eigen huis en bij de grootste ontwerpers ter wereld.
Eerdere partnerschappen leverden gelimiteerde edities op in samenwerking met Jeff Koons en David Lynch, een collectie ontworpen samen met Marc Newson, een hommage aan Andy Warhol, een samenwerking met Karl Lagerfeld en creatieve projecten met Robert Wilson, Lang Lang, John Legend en Alexandre Desplat.