De manier van consumeren verandert, gedragingen veranderen, we vestigen onze aandacht op “goed eten, goed bewegen, algemeen welzijn” en daarom ook op “bewuster drinken”. Dit wordt extra in de verf gezet met de maand van de Tournee Minerale, een maandprogramma ondersteund door de kankerliga en verenigingen die instaan voor de bescherming van de algemene gezondheid.
Deze langverwachte lancering aan de vooravond van de alcoholvrije maand is uitermate positief voor bars en restaurants, hotels die een Premium-alternatief willen bieden voor hun klanten. Het gaat om een echte gin, zonder toegevoegde suikers, gedistilleerd, en die op ijs of in cocktails kan worden geserveerd.
De oprichter is zelf fan van cocktails, een sportman, iemand die na het ontdekken van mocktails (alcoholvrije cocktails), zelf gedurende 6 maanden een recept voor gedistilleerde gin heeft opgesteld in samenwerking met een distilleerderij die enorm geloofd in Botaniets. Toen het moment van het bottelen aanbrak waren de eerste proeverijen met professionals in de sector een ware onthulling! “Het smaakt naar gin, gemengd met een tonic, we geloven er wel in!” “
De Tournée Minerale maakt nu dus ook plaats voor een 0% gedistilleerde gin. De subtiele aroma’s van Cardamom, Rosemary en Citrus worden gedurende de hele maand februari door mixologisten geserveerd om je goede voornemens te ondersteunen en toch te kunnen feesten!
De visie van de oprichter is om professionals in de HORECA-sector en particulieren een kwaliteitsproduct te bieden, gedistilleerd op dezelfde manier als originele producten, maar volledig alcoholvrij. Waarmee je kunt rijden terwijl je een echte cocktail drinkt.