Made in Singapore

Reizen naar Singapore inspireren …

Het Singapore Tourism Board (STB) heeft de nieuwe wereldwijde campagne Made in Singapore gelanceerd om reizigers te inspireren Singapore te kiezen als hun volgende reisbestemming.

De campagne geeft een nieuwe draai aan Passion Made Possible, de merkcampagne uit 2017 waarbij de gepassioneerde en innovatieve houding van Singapore gevierd wordt. Made in Singapore zal ervaringen uitlichten die typisch zijn voor Singapore, van iconische attracties tot verborgen juweeltjes. Maar ook hoe in Singapore gewone momenten worden omgezet in buitengewone ervaringen.

De heer Kenneth Lim, Assistant Chief Executive (Marketing Group), STB, zegt erover: “De Made in Singapore-campagne is gebaseerd op ons Passion Made Possible-merk, waar het vervullen van individuele passies en het creëren van nieuwe mogelijkheden centraal staat. Met deze nieuwste campagne willen we laten zien dat Singapore een bestemming is die de verbeelding omzet in realiteit. Ons doel is om te tonen hoe gewone alledaagse momenten buitengewoon en onvergetelijk worden gemaakt. We willen de nadruk leggen op belevenissen die uniek zijn voor Singapore om zo reizen hierheen te inspireren.”

Maar de concurrentie tussen bestemmingen blijft toenemen en het reisgedrag van mensen is aan verandering onderhevig. Uit een onderzoek dat in november 2021 werd uitgevoerd onder meer dan 3.000 respondenten in tien overzeese markten bleek dat ruim 60% van de mensen op zoek is naar meer betekenisvol reizen en bijna 80% van hen op zoek is naar bestemmingen die hen inspireren.

De Made in Singapore-campagne is er daarom op gericht Singapore in het middelpunt van de belangstelling te houden en contact met reizigers te leggen door de belangrijkste kenmerken van het land onder de aandacht te brengen: een inspirerende bestemming die niet alleen bruisend en kosmopolitisch is, maar ook geworteld in een sterk multicultureel erfgoed.

Om emotionele affiniteit op te bouwen en mensen te inspireren om naar Singapore te reizen, kiest de campagne voor een gedurfde en speelse aanpak om de geest van Made in Singapore over te brengen: Singapore als bestemming waar een buitengewone vakantie vol verwondering gecreëerd kan worden. Van bosbaden in de verrassende omgeving van Jewel Changi Airport’s Rain Vortex – ’s werelds grootste indoor waterval –  tot dineren in de Lau Pa Sat foodhall en het bewonderen van kleurrijke vogels in het gloednieuwe Mandai Bird Paradise; Singapore zet verbeelding om in echte en inspirerende ervaringen voor reizigers.

Made in Singapore wordt wereldwijd uitgerold