IHG Hotels & resorts

Het leiderschap van IHG Hotels & Resorts op het gebied van luxe en lifestyle wordt versterkt door strategische groei, segmentexpertise en de kracht van ondernemingen

 

IHG Hotels & Resorts (IHG) blijft momentum opbouwen in zijn Luxury & Lifestyle-portfolio – een van de grootste ter wereld. Gesteund door een sterke groei vertegenwoordigen de zes veelgeprezen luxe- en lifestylemerken van IHG 20 procent van de totale wereldwijde pijplijn – bijna het dubbele van wat het slechts vijf jaar geleden was – en omvatten ze meer dan 900 open en pijplijnhotels, waarvan meer dan 260 in Noord- en Zuid-Amerika.

Luxe en lifestyle op de kaart zetten in Noord- en Zuid-Amerika

Spannende nieuwe openingen en signeersessies zijn onder meer de aanwezigheid van ‘s werelds meest bereisde en begeerde stads- en resortlocaties:

Six Senses maakte vorig jaar zijn debuut in de regio met de opening van Six Senses La Sagesse in Grenada. Het momentum gaat verder met twee recente Amerikaanse signeersessies, die beide naar verwachting in 2028 zullen worden geopend: Six Senses Telluride, een natuurlijke speeltuin verscholen in de San Juan Mountains in Colorado, evenals Six Senses Riverstone Estate, een pittoresk landgoed buiten het schilderachtige stadje Foxburg in West-Pennsylvania. Six Senses trad in 2019 toe tot IHG en heeft wereldwijd 27 geopende hotels met nog eens 43 in de pijplijn.

Het legendarische Regent Hotels & Resorts is onlangs teruggekeerd naar Amerika met de opening van Regent Santa Monica Beach. Door de glamour van Los Angeles te combineren met de pracht van de kust, luidt het bestemmingsresort een nieuw tijdperk van buitengewone ervaringen in met ruime kamers, geïnspireerde eetconcepten van de beroemde chef-kok Michael Mina en ondernemer en restaurateur Ayesha Curry; en een Guerlain Wellness-spa van 10.000 vierkante meter. Regent Santa Monica Beach sluit zich aan bij Regent Hong Kong, Carlton Cannes, a Regent Hotel, Regent Shanghai on the Bund en Regent Phu Quoc als voorbeeld van dit nieuwe hoofdstuk voor luxe gastvrijheid, waarbij Regent Jeddah en Regent Kyoto de volgende golf van openingen van het merk leiden.

Met 226 open hotels en 97 hotels in de pijplijn wereldwijd, blijft InterContinental Hotels & Resorts, ‘s werelds eerste en grootste internationale luxehotelmerk. De opening van InterContinental Bellevue aan de Avenue afgelopen zomer markeerde de intrede van het merk in de Pacific Northwest, terwijl InterContinental San Antonio, dat kort daarna debuteerde, een nieuwe standaard zet voor luxe accommodaties in zijn regio. Spannende nieuwe bestemmingen voor het merk in Noord- en Zuid-Amerika zijn onder meer InterContinental Presidente Monterrey en InterContinental Indianapolis.

Vignette Collection is de helft gepasseerd in zijn oorspronkelijke doel om binnen 10 jaar 100 hotels met open en pijplijn te bereiken. Het merk debuteerde begin 2023 in Noord- en Zuid-Amerika met Yours Truly DC, een bohemien-geïnspireerd toevluchtsoord in Washington, D.C. Toekomstige openingen in Amerika zijn o.m. het SOUMA Hotel Lima in Peru, het Franciscana Hotel op het Mexicaanse schiereiland Yucatan en The Gwendolyn, gelegen in de wijnstreek Willamette Valley in Oregon. Wereldwijde hotels die onlangs hun deuren hebben geopend of binnenkort gasten zullen verwelkomen, zijn o.m. Shanghai Snow World Hotel, Ciel Tower in Dubai en Noku Maldives.

Luxe lifestylemerk Kimpton zet zijn uitzonderlijke wereldwijde groei voort, met 135 open of in pijplijn staande hotels. De nieuwste hotels van het baanbrekende merk waaronder Kimpton Virgilio en Mas Olas Resort & Spa in Mexico, Kimpton Las Mercedes in de Dominicaanse Republiek, Kimpton Claret Hotel in Denver en Kimpton Santo Hotel in San Antonio – verwelkomen gasten elk met uitgebreide ervaringen en innovatieve restaurants en bars. De opkomende bestemmingen zijn o.m. Frankfurt, een derde hotel in New York City, Marbella, de Algarve in Portugal, Kuala Lumpur, Riyad, Hawaï, Orlando, Monterrey en Turks- en Caicoseilanden.

Hotel Indigo is gericht op het creëren van unieke lokale ervaringen die de geest van de buurt vieren en is momenteel het op één na grootste merk binnen IHG’s Luxury & Lifestyle-portfolio met 162 geopende hotels in meer dan 25 landen en een pijplijn van 128 hotels. In 2024 breidde het merk zijn verblijfsaanbod in het lifestyle-segment uit en opende het zijn eerste Caribische hotel in Grand Cayman, terwijl het ook nieuwe resortaccommodaties introduceerde in Bintan Lagoi Beach in Indonesië en Lugu Lake in China. Nieuwe openingen in unieke bestemmingen zijn onder meer Barbados, Playa del Carmen, Tulum, Turks- en Caicoseilanden en St. Kitts.

Om de prestaties van hotels en het rendement voor eigenaren te stimuleren, blijft IHG investeren in zijn bedrijfsplatform waardoor een toch al krachtige commerciële motor wordt gestimuleerd.