Ana de Armas verkent de wereld van Campari in “Entering Red”

Matteo Garrone regisseert de nieuwe kortfilm van Campari Red Diaries 2019. Het iconische Italiaanse aperitief Campari lanceert de campagne Campari Red Diaries 2019 met ‘Entering Red’, een spannende kortfilm met Hollywood-actrice Ana de Armas in de hoofdrol en Matteo Garrone als regisseur.

‘Entering Red’ brengt een verhaal vol mysterie, intriges en romantiek. Tegelijk is de kortfilm een ode aan Negroni, de legendarische Campari-cocktail die in 2019 zijn 100-jarig bestaan viert. Deze cocktail op basis van Campari, vermout en gin werd uitgevonden in 1919, in Firenze, door graaf Camillo Negroni. Die vroeg namelijk om een Americano met een beetje gin in plaats van sodawater, ter ere van zijn laatste reis naar Londen. De graaf vond de nieuwe cocktail bijzonder lekker en het drankje werd uiteindelijk naar hem vernoemd.

De kortfilm ‘Entering Red’, geregisseerd door Matteo Garrone (‘Dogman’), staat centraal in de Campari Red Diaries-campagne 2019. De internationaal gerenommeerde actrice Ana de Armas (‘Blade Runner 2049’) en de Italiaanse acteur Lorenzo Richelmy (‘Marco Polo’) nemen de kijkers mee op een onverwachte ontdekkingsreis naar de wereld van Campari, waar ‘elke cocktail een verhaal vertelt’. Zo verkent het hoofdpersonage Ana de charismatische stad Milaan, geboorteplaats van het Italiaanse aperitief. De cast verwelkomt opnieuw cameo’s uit Campari’s ‘Red Hands’, zes van ‘s werelds beste bartenders, en social media influencers.

Campari Red Diaries 2019 gaat, net als de vorige edities in 2017 en 2018, een stap verder dan de voormalige Campari-kalenders. Centraal in de geïntegreerde campagne staat een kortfilm die de ervaring, inspiratie en emoties van bartenders in de kijker zet en laat zien dat ‘achter elke cocktail een verhaal schuilgaat’. Campari Red Diaries wordt digitaal gelanceerd. De kortfilm kan je bekijken op het officiële YouTube-kanaal van Campari. ‘Entering Red’ gaat op 5 februari 2019 in première in Milaan en wordt dan ook wereldwijd digitaal gelanceerd. De spannende kortfilm en intrigerende teaser kan je bekijken via het officiële YouTube-kanaal van Campari: https://www.youtube.com/EnjoyCampari

Campari heeft het charisma van een eigentijdse klassieker. Het geheime recept, onveranderd sinds 1860, is afkomstig uit Novara en ligt aan de basis van een van de bekendste cocktails ter wereld. Campari is een alcoholhoudende drank die wordt verkregen door een infusie van bittere kruiden, aromatische planten en vruchten in alcohol en water. Met zijn levendige, rode kleur, intense aroma en inspirerende smaak, is Campari van oudsher een symbool voor intrige en genot en een vast onderdeel van een boeiende drinkervaring. Op basis van die waarden is Campari uitgegroeid tot een wereldbekend merk en een symbool voor Italiaanse passie, stijl en eccellenza.

Gruppo Campari is een grote naam in de wereldwijde drankensector, met een portfolio van ruim 50 premium- en superpremiummerken, verspreid over globaal, regionaal en lokaal gekende labels. Tot de mondiale merken van de groep behoren toppers als Aperol, Appleton Estate, Campari, SKYY, Wild Turkey en Grand Marnier. De groep is opgericht in 1860 en vandaag de wereldwijde nummer zes in zijn premiumsegment. Achter de groep staat een mondiaal distributieapparaat met activiteiten in ruim 190 landen over de hele wereld en met toonaangevende posities in Europa en Noord- en Zuid-Amerika. Met zijn groeistrategie mikt de groep op een combinatie van organische groei door een sterke merkopbouw en externe groei via doordachte overnames van merken en ondernemingen. Campari telt 18 vestigingen en 4 bottelarijen en heeft zijn hoofdzetel in het Italiaanse Milaan. Het beschikt over een eigen distributienetwerk in 20 landen. Campari stelt het op prijs dat u op een verantwoorde manier van zijn producten geniet. Hun vakmanschap drink je met verstand.