Belgische educatieve horloges Twistiti steken de grens over

Twistiti brengt unieke en prettige lesmethode op internationale markt. Het begrijpen van het verstrijken van de tijd is voor kinderen een langzaam en vaak moeilijk proces. De horloges van Twistiti zijn bedacht en ontworpen in België en helpen kinderen (en hun ouders) bij dit uitdagende leertraject.

Wanneer gaan we eten? Wanneer komt papa thuis? Wanneer mag ik opstaan? Twistiti beantwoordt al deze vragen met een glimlach door middel van een educatieve methode op maat van kinderen tussen 3 en 9 jaar. De kindvriendelijke horloges van Twistiti vervangen getallen door dieren en combineren ze met kleuren om het abstracte concept van tijd leuk en gemakkelijk te leren. Het helpt kinderen ook om gerustgesteld, zelfstandig en geduldig te worden. Bijvoorbeeld: ‘We komen aan wanneer de grote pijl op de kat staat’ kan heel wat lastige ‘Zijn we d’r bijna?’-vragen vermijden.

Na de oprichting, de internationale expansie en de verkoop van zijn IT-consultancybedrijf (Adessa group) in 2020, heeft Gaëtan Masson, de nieuwe CEO van Twistiti, de tijd genomen om na te denken over een volgende carrièrestap: “Ik ben begonnen met doe-het-zelf- en tuinklusjes om het plezier van handenarbeid te ervaren na een twintigtal jaar in de digitale wereld te hebben vertoefd. Eerder dit jaar hoorde ik over Twistiti, dat toen op zoek was naar een koper.”

“Als vader van een groot gezin werd ik aangetrokken door de creatieve en zinvolle methode van de medeoprichters. Kinderen helpen zich te ontwikkelen vervulde mijn verlangen om een nuttige bijdrage te leveren en tegelijkertijd plezier te beleven aan mijn werk. Ik ben nu medeaandeelhouder naast Mountain View en BeAngels, en klaar om het merk écht te lanceren met een ambitieus businessplan en voldoende technische en IT-middelen”, zegt Gaëtan Masson.

Tegen 2024 wil Twistiti zijn verkoop met 40% doen groeien (in vergelijking met de prognose van ongeveer 15.000 verkochte horloges in 2023) en in eerste instantie uitbreiden in België, en naar Frankrijk en Nederland. Een in oktober ondertekende overeenkomst met Bol.com, dat populair is in Nederland en Vlaanderen, zal de online verkoop van de horloges in het noorden van België vergemakkelijken. Ze zijn ook verkrijgbaar via de webshop van Twistiti, op Amazon en in 250 concept stores en speelgoedwinkels in België, Frankrijk en Spanje.

Een kleurrijke wereld populair bij ouders en leerkrachten

Het merk werkt samen met kids-professionals (leerkrachten, kinderartsen, spel- en speelgoedspecialisten) en ouders om de horloges te ontwikkelen. Een fysiek object om naar te verwijzen maakt het begrip tijd concreet voor kinderen. Twistiti biedt ook klokken voor op school en thuis.

“Inzicht in de ontwikkeling van het leerproces naargelang van de leeftijd van het kind is essentieel om een geschikt horloge te kunnen aanbieden, maar ook spelletjes en knutselwerkjes zijn een belangrijke aanvulling”, legt Caroline Devillez-Masson uit, voorheen accountant, die nu samen met haar partner aan het Twistiti-avontuur werkt. “Het is een aanpak die we de komende maanden verder gaan ontwikkelen om ouders goed te ondersteunen bij het leren over de tijd.” De horloges kunnen aangepast worden met polsbandjes met dinosaurussen, hartjes, eenhoorns en andere kleurrijke motieven om te personaliseren.

Twistiti biedt drie horlogemodellen (‘Dieren +3 jaar’, ‘Getallen +6 jaar’, en ‘Getallen +9 jaar’) en veel kleurrijke bandjes die gemakkelijk te verwisselen zijn. Waterbestendig tot 50 m diepte: kinderen kunnen er zelfs in het zwembad van genieten! Nauwkeurig, betrouwbaar Japans kwartsuurwerk. Fotoluminescente dieren: ze lichten ‘s nachts op! •      Gezeefdrukte gekleurde wijzerplaat; fijner en kleurrijker dan print roestvrijstalen behuizing met glazen venster, klaar voor elk feestje! 2 jaar garantie Prijs: €54,90