Bordeauxwijnen

Zich onderscheiden, het imago moderniseren en opnieuw interesse creëren!

 

Een nieuwe communicatiecampagne voor, door en met de mensen achter de Bordeaux-wijnen. “We zijn geëvolueerd dankzij onze rijke diversiteit, onze veelzijdigheid en vooral creatieve & kwalitatieve aanpak .We zijn een toegewijd merk dat herontdekt moet worden.” – Bordeaux wijnbouwers en -handelaren. In 2024 zullen de Bordeauxwijnen collectief communiceren, in Frankrijk en wereldwijd, om hun unieke verhaal te vertellen; de diversiteit van hun teams, de terroirs en de duurzame inzet voor hun wijngaarden.

Herontdekken

Laat de consumenten van morgen Bordeaux wijnen opnieuw verkennen. Dankzij portretten, landschappen en wijnen zet deze nieuwe campagne de hele Bordeaux-wijncommunity in de spotlights. De campagne wordt geïllustreerd met beelden en video’s en nodigt iedereen uit om samen het merk een nieuwe elan te geven. De Bordeauxwijnen wil wijnboeren en -handelaren, wijnliefhebbers, experts, restaurateurs, sommeliers en chefs, verenigen om samen het Bordeauxverhaal verder te schrijven.

Deze collectieve campagne,  ondersteund door de Bordeauxwijnhandelsorganisatie (CIVB), heet Ensemble tous singuliers in Frankrijk en Join The Bordeaux Crew internationaal.

Verenigen, Communicatie door, voor en met de sector. Ondanks de vele omwentelingen die de wijngaarden de afgelopen jaren hebben getroffen, zijn de wijnboeren van Bordeaux erin geslaagd zichzelf her uit te vinden. Samen met communicatie experts hebben wijnbouwers en wijnhandelaren een nieuwe manier gevonden om zichzelf voor te stellen. Een collectief van persoonlijkheden met karakter en enthousiasme, die zich verenigd rond de toewijding van een hele sector voor een duurzame wijnbouw.

Vertellen

Een serie over het unieke karakter van Bordeaux, dankzij haar gemeenschap. Deze communicatie is opgebouwd als een serie en is geworteld in de terroirs van de Beschermde Oorsprongsbenamingen (BOB) en in de milieu-, maatschappelijke en sociale verplichtingen die de Bordeaux-wijnen nauwgezet volgen. Deze eigenheid werd gepersonaliseerd door de lokale gemeenschap (wijnbouwers en wijnhandelaren, keldermeesters, chef-koks, barmannen, enz.) In totaal staan 100 persoonlijkheden, die de vernieuwing van Bordeaux vertegenwoordigen, centraal in deze communicatiecampagne.

De inspiratie voor de visuals is gebaseerd op een filmposter, de beelden nodigen je uit om de verhalen van de mensen achter de terroirs en wijnen te ontdekken. Films begeleiden deze onderdompeling in een soort gepassioneerd en fascinerend collectief. Dankzij de Europese subsidies die zijn verkregen in het kader van de wijn-GMO (gemeenschappelijke marktordening) voor de promotie van Bordeaux BOB-terroirs, is de zichtbaarheid van deze collectieve campagne vergroot.

Films om te bekijken en herbekijken: Online , waar het verhaal geschreven wordt #JointheBDXcrew www.bordeaux.com

Vins de Bordeaux – CIVB

  • 5.300 wijnboeren • 300 handelshuizen • 60.000 directe en indirecte banen • 108.000 hectare wijngaarden met beschermde oorsprongsbenaming • Meer dan 75% van de wijngaarden gecertificeerd volgens een milieuaanpak • 65 BOB rode, droge witte, zoete witte, rosé en mousserende wijnproducten • Jaarlijks gemiddeld 548 miljoen flessen geproduceerd, inclusief châteauxwijnen en merkwijnen • • • • • • • • • • • • •

Bordeaux, een coherent merk

Mensen die zich onderscheiden, Bordeaux uitstralen en liefhebben een stem geven. Dankzij digitale campagnes zal deze gemeenschap nieuw leven ingeblazen worden. De campagne zal ook onthuld worden op affichages, in de pers, op evenementen en festivals (bijv. Antwerpen Proeft in mei, Eat festival in Brussel in september), en op professionele wijnbeurzen (bijv. Gault & Millaut Culinary Innovators in mei en bij de uitreiking van de nieuwe gids eind 2024). Deze multichannelstrategie wordt uitgerold in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Japan – en in 2025 in China. Veel mogelijkheden dus om zich aan te sluiten bij de Bordeaux Lovers-gemeenschap