Brussels airlines

verwent Business Class reizigers met culinaire menu’s van Belgische bodem

 

Brussels Airlines schakelt een versnelling hoger in haar cateringaanbod en benadrukt haar positie als Belgische luchtvaartmaatschappij. Vanaf de maand juni krijgen Business Class passagiers op korte en middellange afstandsvluchten wekelijks een vernieuwd menu. De luchtvaartmaatschappij blijft zich inzetten voor producten en gerechten met een Belgische culinaire toets. Daarnaast doen herbruikbaar porselein en stalen bestek opnieuw hun intrede. Ze zorgen niet alleen voor een aangenamere ervaring, ze zijn ook milieuvriendelijker.

Steeds meer reizigers uit binnen- en buitenland kiezen voor nog meer comfort. Dat blijkt ook uit de reserveringen bij Brussels Airlines. In april 2023 verdubbelde zelfs het aantal bezette zitjes in Business Class, in vergelijking met dezelfde periode in 2019 (pre-corona). Luisterend naar zijn klanten heeft het inflight catering productteam van Brussels Airlines een nieuw concept ontwikkeld voor de Business Class catering op korte en middellange afstandsvluchten met de nadruk op verse voeding met meer variatie en producten van Belgische bodem.

“Voortaan krijgen onze passagiers in Business Class op korte en middellange afstand een verbeterd kwalitatief menu voorgeschoteld, dat hen meer variatie biedt en hen een nog aangenamere ervaring tijdens de vlucht bezorgt. Daarnaast verhogen we onze focus op verse producten met een Belgische culinaire toets. België staat bekend om zijn kwaliteitsvolle keuken en we vinden het belangrijk om die Belgische culinaire knowhow te delen met onze internationale gasten.” – Xandra Quak, Inflight Product Manager, Brussels Airlines.

Vanaf juni biedt het ontbijtmenu op vluchten van minder dan 80 minuten een verse sandwich vergezeld van een chocoladekoek of croissant en vers fruit. Voor de vroege snackers maken de klassieke fruit- en kaasbrochette plaats voor Belgische tapas, met sandwich of quiche op fingerfood-maat, vergezeld van een frisse salade en petit fours van Belgische speculaas, cuberdon of chocolade. Op vluchten van meer dan 80 minuten krijgen de passagiers een vers seizoensgebonden slaatje met macarons of Neuhaus-pralines als dessert. Op vluchten van meer dan 2,5 uur kunnen passagiers genieten van een warme maaltijd met een dessert en verse kaas. De maaltijden zullen elke week variëren zodat onze trouwe frequent flyers variatie krijgen tijdens hun vluchten.

Herbruikbaar servies en bestek : Bij de nieuwe gerechten hoort ook een nieuwe presentatie. Brussels Airlines herintroduceert het porseleinen servies en stalen bestek in de Business Class. “Het gebruik van porseleinen borden verbetert de presentatie van het eten en is ook een milieuvriendelijkere oplossing. Het maximaal verminderen van het gebruik van plastic blijft een duidelijke focus voor ons. Zo zullen kleine yoghurtpotjes van het dienblad verdwijnen. In plaats daarvan krijgen de gasten verse yoghurt in een porseleinen schaaltje. We werken voortdurend aan afvalvermindering om onze ecologische voetafdruk verder te verbeteren.”  – Sandy Coenen, Inflight Product Manager, Brussels Airlines.

Naast de verbeteringen van de Business Class catering wordt vanaf 1 juni ook het aanbod van ‘speciale maaltijden’ aangepakt. Het inflight catering team heeft gewerkt aan de afstemming van deze maaltijden op het nieuwe Business Class concept. Zo zullen ook gasten met een specifiek dieet (zoals glutenvrij) kunnen genieten van een smakelijke maaltijd met een Belgisch tintje.