Brussels airlines verbetert gebruikservaring op haar website

Brussels Airlines heeft haar website geïntegreerd op een gezamenlijk platform van de Lufthansa Groep, wat een heel wat verbeteringen voor haar klanten met zich meebrengt. Terwijl bezoekers van brusselsairlines.com nog steeds alle bekende functies en de rode en blauwe Brussels Airlines kleuren zullen aantreffen, wordt de gebruikerservaring dezelfde als die op lufthansa.com, swiss.com en austrian.com, en krijgen klanten nu een groter aanbod te zien, met ook vluchten van andere maatschappijen in de Lufthansa Group. Bezoekers van brusselsairlines.com kunnen zo genieten van de beste functies van het lufthansa.com portaal.

Dankzij de overstap naar een gezamenlijk platform voor de hele groep, toont de nieuwe responsive website nu de laagste tarieven binnen de hele Lufthansa groep voor elke route, ipv alleen het laagste tarief bij Brussels Airlines, wat de klanten meer keuze biedt.

Dankzij een verbeterde zoekfunctie kunnen klanten die hun bestemming nog niet gekozen hebben, vluchten zoeken op basis van de beste prijs, de activiteiten die je er kan beleven, het budget of de regio. Bovendien keert de eerder bekende bagagecalculator terug in een verbeterde versie. Passagiers kunnen nu niet alleen de toegestane bagage controleren voor vluchten met Brussels Airlines, maar ook voor vluchten met de luchtvaartmaatschappijen Austrian, Lufthansa en SWISS. De gratis hoeveelheid bagage en de kosten voor extra bagage zijn afhankelijk van de route en de geboekte reisklasse of tarief, die beide eenvoudig te berekenen zijn door de vluchtgegevens in te voeren.

Ook nieuw is de loungezoeker, waarmee passagiers kunnen nagaan welke lounges beschikbaar zijn op de luchthaven waar ze zich bevinden. Check-in deadlines helpen passagiers bij het beslissen wanneer ze naar de luchthaven gaan, moeten inchecken of hun bagage inchecken voor hun vlucht. Met drie eenvoudige muisklikken kan een passagier de regels en aanbevelingen voor elke vlucht van de Lufthansa Group raadplegen. Voor Miles & More klanten is er nog een extra voordeel: zij kunnen inloggen op de Brussels Airlines website, hun mijlensaldo checken, een overzicht krijgen van hun online reservaties en sneller reserveren dankzij vooraf ingevulde passagiersgegevens.

Met deze nieuwe functies verhoogt Brussels Airlines de toegankelijkheid en het gebruikscomfort op de website voor haar klanten. Deze stap kadert in een groter project om de processen en het systeemlandschap te harmoniseren met dat van de Lufthansa groep, een belangrijke synergie die voor Brussels Airlines en haar klanten een grote meerwaarde betekent, omdat toekomstige ontwikkelingen en verbeteringen binnen de groep op deze manier ook beschikbaar zullen zijn voor Brussels Airlines.