Cuvée Bernard Massard onder label van 6 internationale kunstenaars

Kent u de Cuvée Signature, een gelimiteerde editie van Bernard-Massard flessen waarvan de sleeve ontworpen wordt door beginnende of ervaren kunstenaars?

Sinds enkele jaren geeft Bernard-Massard kunstenaars de kans om de eindejaars cuvée met hun creativiteit aan te kleden, in limited edition. Naar aanleiding van deze samenwerking heeft het publiek de mogelijkheid om het universum van de kunstenaar te ontdekken via de Bernard-Massard communicatiecampagne, of om zelfs een van de werken in de wacht te slepen door deel te nemen aan een eindejaarswedstrijd op bm2019.lu. Dit jaar werden 6 kunstenaars geselecteerd om de flessen van de Bernard-Massard Limited Edition aan te kleden.

Laat u verrassen door deze cuvée en zijn sleeves met eigentijdse rode en goudkleurige accenten, en ontdek op uw favoriete Bernard-Massard 75 cl cuvée een van de verzamelmuselets getekend door een van de 6 kunstenaars. Tegen het einde van het jaar te koop in de meeste handelszaken in Luxemburg en België.

Aanbevolen verkoopprijs: 12,99€. Verkooppunten: Delhaize, Carrefour, Intermarché.

PORTRET VAN DE ZES KUNSTENAARS

Yves Durif Varambon · Canada : Yves komt oorspronkelijk uit de Loire, Frankrijk, maar is sinds 2017 zelfstandig grafisch ontwerper. Zijn ding? De productie van video’s en de creatie van visuals en illustraties, in het bijzonder voor de muziek- en cultuursector. Naast houder van een BTS in grafisch ontwerp en digitale media heeft hij eveneens een professionele graad in audiovisuele technieken op zak. Deze 25-jarige woonde een tijdje in Québec City, waar hij zijn talenten verder heeft ontwikkeld.

Verena Preiser · Luxemburg : Verena is al jarenlang gepassioneerd door design en heeft ervoor gekozen om er haar beroep van te maken door communication design, kunst en illustratie te studeren. Eerst in Dornbirn, Oostenrijk, daarna gedurende zes maanden in Denver, USA en nadien in Saarbrücken, Duitsland. Het is daar dat haar carrière vorm kreeg, voordat ze zich in 2018 in Luxemburg vestigde. Sindsdien werkt ze er als digital designer en bedenkt ze creatieve communicatieconcepten voor diverse digitale media.

Michel Rion · Frankrijk : Michel Rion, een duizendpoot uit Villerupt, is al meer dan 30 jaar bekend in het lokale milieu. Als fan van Dali mengt deze getalenteerde artiest kunst met brio. Voormalig electronic space muzikant en 20 jaar lang radiopresentator. Nu jongleert hij vooral tussen fotografie, fotobewerking en video, maar soms passeert hij ook voor en achter de camera, zoals in de documentaire over de SLV-fabriek van Villerupt, die hij in 2016 maakte.

Ilse Theunissen · België : De jonge grafisch ontwerper Ilse Theunissen, 23 jaar, woont in Luik. Ze is afgestudeerd aan ESA Saint-Luc en werkt momenteel bij een grafisch ontwerpbureau, maar blijft haar creativiteit verder ontwikkelen door deel te nemen aan wedstrijden zoals die van Bernard-Massard. In maart 2017 won ze de CréaPicto wedstrijd, waardoor ze het pictogram voor PAE Wallonië kon ontwerpen, dat zichtbaar is op de Waalse wegen.

Florian Caucheteux alias Florkey · België : Deze Belgische beeldend kunstenaar en grafisch ontwerper, geboren in 1976 te Verviers, is van jongs af aan gebeten door kunst. Hij ging naar Saint-Luc in Luik en vervolgens naar de Academie voor Schone Kunsten te Verviers, waar hij afstudeerde in grafische vormgeving en decoratieve schilderkunst. Hij begon zijn carrière in de jaren 2000 bij Belgische en Luxemburgse reclamebureaus. Tegelijkertijd experimenteert hij met spray, posca en acryl technieken… van alles wat. De kunstenaar houdt ervan om digitale schilderkunst te mengen met traditionele technieken en wijdt zich aan kleurrijke creaties, pop en street art, vaak met een onderliggende boodschap.

Anne Kurki · Finlande : Anne Kurki werkte twintig jaar lang als ontwerper voor verschillende reclamebureaus en particuliere ondernemers in Finland. In de loop van haar carrière heeft ze talrijke visuals gecreëerd voor prestigieuze merken zoals Biotherm, Cacharel, Armani, Lancôme, Viktor&Rolf en YSL.

BERNARD-MASSARD :

Het begon allemaal in 1921 toen Jean Bernard, een jonge en briljante oenoloog werkzaam in Champagne, het initiatief nam om dit prachtige Luxemburgse project op te starten. Overtuigd door de kwaliteit van zijn geboorteland en enthousiast om Luxemburgse wijn te promoten, keerde de jongeman terug naar zijn land van herkomst om er samen met enkele wijnminnende vrienden, eveneens kenners en ondernemers, een bedrijf op te richten. De creatie van de naam van zijn bedrijf “Bernard-Massard” kwam tot stand door de naam van zijn vrouw te combineren met zijn eigen naam; het begin van een mooi familie-epos.

Na bijna een eeuw geschiedenis is het familiebedrijf uitgegroeid tot de belangrijkste particuliere producent van Luxemburgse wijn. Na België heeft het wijnhuis geleidelijk aan vele exportmarkten veroverd, zoals Finland, Canada en Groot-Brittannië en een twintigtal andere landen waar de kwaliteit van de producten regelmatig beoordeeld wordt in publicaties en tijdens wedstrijden.

De geschiedenis van Bernard-Massard, doordrenkt van kennis, wordt met twee of meer handen geschreven naarmate de fakkel wordt doorgegeven tussen de gepassioneerde mannen aan het hoofd ervan: Jean Bernard-Massard, gevolgd door de leden van de familie Clasen: Bernard, Joseph, Carlo, Hubert en nu Antoine.