Hennessy X.O kondigt trots zijn nieuwe Odyssey-campagne aan met een zinnenprikkelend avontuur van de hand van filmregisseur Nicolas Winding Refn. De man achter de film ‘Drive’ kreeg voor dit project carte blanche om de smaakbeleving van Hennessy X.O, een universeel maar subjectief thema, te verkennen en in beeld te brengen.
Refn gaf de proefnotities van Hennessy’s Comité de Dégustation een nieuwe invulling en bouwde een rijk verhaal op, waarin zowel de smaak als de smaaksensatie van de cognac tot uiting komen. Het resultaat weerspiegelt perfect de geest achter de verhaallijn van de campagne: Each drop of Hennessy X.O is an odyssey (In elke druppel Hennessy X.O schuilt een avontuur). Trouw aan de mysterieuze, conceptuele stijl van Refn baant deze bijzondere verhaallijn zich al snel een weg naar deoppervlakte, om verder te reizen door een droomlandschap van kleuren, texturen en elementen als water, aarde, vuur en metaal. Tegen de achtergrond van een vloeibare stroom en zachte glooiingen roept de regisseur elk verborgen facet van Hennessy X.O op, met krachtige beelden die de ontastbare sensatie van een waterval aan smaken perfect weten te vangen.
“De smaak is een krachtig zintuig”, aldus regisseur Nicolas Winding Refn. “Het ervaren van bepaalde smaken creëert het gevoel op avontuur te zijn. De complexe smaken in Hennessy X.O prikkelen de smaakpapillen, terwijl ze verrassen met rijke contouren en contrasten. Kortom, de perfecte ingrediënten voor een unieke smaakervaring.”
Een uitnodiging om de zintuigen te prikkelen: Geïnspireerd op het ongeëvenaarde vakmanschap van het Comité de Dégustation bij Hennessy, zet de film zeven proefnotities in de kijker door middel van verschillende hoofdstukken die naadloos in elkaar overvloeien. Hoewel de zeven hoofdstukken het avontuur van Hennessy X.O weerspiegelen, varieert de perceptie naargelang ieders smaak, ervaring en visie, zoals ook het proefcomité opmerkt. De hoofdstukken zijn als volgt opgebouwd:
Sweet Notes–Toetsen van gekonfijte vruchten hullen de mond in een vleugje warmte, met de vederlichte zoetheid van sinaasappelen en de subtiele bitterheid van abrikozen.
Rising Heat – De fascinerende sensatie van een intense, toenemende warmte onthult langzaam de complexe smaak van brandewijnen die geduldig zijn gerijpt op eikenhoutenvaten.
Spicy Edge – Een sterke, kruidige noot prikkelt de smaakpapillen met een uitgesproken toets van peper.
Flowing Flame – Een golf van warmte zwelt aan, bereikt zijn hoogtepunt en gaat weer liggen. De sensatie van een immense rondheid overspoelt de mond en laat een robuuste, volle en weelderige indruk na.
Chocolate Lull – Geleidelijk geeft een oude bekende zich bloot: de ronde smaak van intense, donkere chocolade – ietwat zoet en zijdezacht – streelt teder de smaakpapillen.
Wood Crunches – Een bijzondere sensatie maakt zich meester van de mond: het intense komen en gaan van eikachtige toetsen vermengd met vanille. Hun complexe, uitgesproken smaak drukt zijn stempel, alvorens langzaam weer uit het smaakpalet te verdwijnen.
Infinite Echo – De vluchtige toetsen van eik laten een lange, alomtegenwoordige afdronk in hun kielzog, waarin de subtiele kenmerken van elke smaaknoot en sensatie opnieuw voorbijkomen, samen met het complexe karakter van de X.O-blend en het lange rijpingsproces.
De spots van Nicolas Winding Ref voor de Odyssey-campagne werden geproduceerd in versies van 15, 30, 60 en 98 seconden. Ze gaan samen met een printcampagne op basis van zeven centrale foto’s, en worden ondersteund door geanimeerd beeldmateriaal en een 360°-video rond ‘the making of’ voor een digitale totaalervaring. De Odyssey-campagne van Nicolas Winding Refn wordt midden januari gelanceerd in Taiwan en is geleidelijk over de hele wereld te bewonderen vanaf 11 maart 2016.