Hilton kondig aan dat het een meerderheidsbelang heeft verworven in Sydell Group (“Sydell”) om het merk NoMad Hotels uit te breiden van zijn bestaande vlaggenschiplocatie in Londen naar high-end markten over de hele wereld. De toevoeging van NoMad aan Hilton’s merkenportfolio markeert de intrede van de wereldwijde leider op het gebied van gastvrijheid in de snelgroeiende markt voor luxe lifestyle-hotels met een zorgvuldig ontworpen merk dat wordt gedefinieerd door uitzonderlijk eten en drinken, interieurontwerp en service.
In de afgelopen tien jaar heeft Sydell, onder leiding van oprichter Andrew Zobler, zeven dynamische lifestylemerken gecreëerd, met bekroonde hotelconcepten, waaronder NoMad, The Line, Freehand en The Ned. Sydell zal verantwoordelijk zijn voor het ontwerp, de branding en het beheer van het merk NoMad, terwijl Hilton alle ontwikkeling zal leiden. Het merk NoMad zal volledig worden geïntegreerd in de commerciële platforms van Hilton, waaronder Hilton Honors. Alle NoMad-eigendommen blijven onafhankelijk eigendom.
Hilton verwacht dat er wereldwijd maar liefst 100 NoMad-eigendommen zullen worden ontwikkeld, waarvan er ongeveer 10 al in een vergevorderd stadium van bespreking met Sydell zijn. “Door NoMad toe te voegen aan ons groeiende merkenportfolio, ontstaan er nieuwe aanbiedingen voor gasten die op zoek zijn naar unieke luxe-ervaringen op enkele van ‘s werelds meest gewilde locaties.”- Chris Silcock, President, Global Brands en Commerciële Diensten
“In combinatie met onze onlangs aangekondigde exclusieve samenwerking met Small Luxury Hotels of the World en onze geplande overname van het merk Graduate Hotels, leidt Hilton de hotelindustrie met de toevoeging van innovatieve nieuwe luxe- en lifestyle-aanbiedingen die voldoen aan de veranderende behoeften van gasten en nieuwe mogelijkheden bieden voor eigenaren om zich bij ons systeem aan te sluiten”, aldus Silcock.
Elk NoMad-hotel dat aan het netwerk van Hilton wordt toegevoegd, biedt een unieke lokale luxe-ervaring waardoor gasten zich bewoners voelen van enkele van ‘s werelds meest gewilde buurten. NoMad Hotels zijn zowel groots als intiem, leuk en elegant, en klassiek en speels, en creëren een unieke mix van luxe en lifestyle-ervaringen tijdens het verblijf met speciale accenten zoals unieke lokale kunstcollecties in elke kamer.
Het vlaggenschip van NoMad – de NoMad London – zal vanaf later dit jaar beschikbaar zijn voor boekingen aan Hilton-gasten, en een uitbreiding van NoMad is gepland om te volgen in ‘s werelds topmarkten. NoMad London heeft sinds de opening in 2021 de standaard gezet voor luxe lifestyle-ervaringen en biedt een kant-en-klaar platform voor uitbreiding in markten over de hele wereld. NoMad Las Vegas is uitgesloten van de transactie en zal de komende maanden worden omgedoopt tot een nieuwe vlag.