IHG bereikt mijlpaal

1.000 geopende hotels in Azië-Pacific

 

IHG Hotels & Resorts heeft 1.012 geopende hotels in Azië-Pacific (APAC) bereikt – een belangrijke mijlpaal voor het wereldwijde horecabedrijf dat zijn groei in de hele regio versnelt.

IHG heeft het afgelopen jaar gasten verwelkomd in veel uitstekende nieuwe hotels in APAC, met opvallende openingen voor veel van haar merken, waaronder Holiday Inn Hotels & Resorts, InterContinental Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Hotel Indigo, Vignette Collection, voco hotels en Crowne Plaza Hotels & Resorts.

Nu de vraag naar hotelovernachtingen dit jaar naar verwachting weer zal toenemen en de verwachte groei op lange termijn sterk is, ziet de toekomst er rooskleurig uit voor reizen in de regio. Na de mijlpaal van 1.000 hotels te hebben overschreden, is IHG van plan het hotelbedrijf bij uitstek te zijn voor gasten en eigenaren in zijn portfolio van eigendommen op gevestigde en toekomstige bestemmingen.

Rajit Sukumaran, SVP & Managing Director, East Asia & Pacific (EAPAC), IHG Hotels & Resorts: “Het openen van 1.000 hotels in Azië-Pacific – waaronder meer dan 700 in Groot-China – is een fantastische prestatie voor IHG in een van de meest dynamische regio’s ter wereld. We grijpen de grote kansen op lange termijn door te investeren in onze merken, geweldige rendementen te behalen voor onze eigenaren en groei in onze markten te stimuleren.”

“We weten dat mensen een fundamenteel verlangen hebben om te reizen en elkaar persoonlijk te ontmoeten en, of het nu voor vrije tijd of zaken is, we zijn er voor hen en bieden een prachtige selectie van hotelmerken en ervaringen voor alle soorten reizen. We bereiken dit door onze leidende positie in het Mainstream-segment te behouden via onze geliefde merken Holiday Inn en Holiday Inn Express, die meer dan de helft van IHG’s bestaande portfolio en de helft van de pijplijn in APAC uitmaken.”

“We investeren ook in onze zes Luxury & Lifestyle-merken, die goed zijn voor 22% van onze wereldwijde pijplijn, ongeveer twee keer zoveel als vijf jaar geleden. We hebben een sterke aanwezigheid opgebouwd in dit segment in de regio, met 45% van de wereldwijde Luxury & Lifestyle-pijplijn in APAC. Het is de thuisbasis van ongeveer 60% van de wereldwijde pijplijn van ons merk InterContinental, evenals iconische bekroonde hotels in Six Senses en Regent. Er zijn ook veel geweldige voorbeelden van onze merken Kimpton en Hotel Indigo, en het is geweldig om te zien dat Vignette Collection, IHG’s eerste collectiemerk, zo goed resoneert met zowel gasten als eigenaren.”

Het aantal boekingen van zakenreizen, ook voor groepen en vergaderingen, zit ook in de lift, waarbij APAC het grootste deel van de wereldwijde uitgaven voor zakenreizen voor zijn rekening neemt en tegen 2027 naar verwachting 800 miljard dollar zal bedragen2 . Dit omvat de terugkeer van grote conferenties en evenementen zoals het komende World Business Forum in Singapore