Lifestyle: Blikvangers 2023

Ook 2023 werd een jaar boordevol verrassingen. Tal van innovaties wisten onze traditionele levensstijl te beïnvloeden, nieuwigheden waar we niet aan kunnen ontkomen en de komende maanden wellicht behoorlijk snel tot dagelijkse tradities zullen uitgroeien. Een bloemlezing …

FRITEL lanceert betaalbare instapmodellen: 13 augustus

FRITEL speelt in op de evolutie naar steeds meer kleine gezinnen en alleenstaanden met kleinere woningen, dankzij compacte en betaalbare elektrische keukenapparaten die perfect passen bij het moderne huishouden. Zo lanceert het Belgische merk in keukenelektro betaalbare instapmodellen van de contact grill GR-1360, het hartjeswafelijzer HW-1225 en het wafelijzer WA-1230. Deze nieuwe toestellen zijn budgetvriendelijke oplossingen voor kleine gezinnen, singles en kotstudenten.

De nieuwe GR-1360 is een compacte contact grill die speciaal is ontworpen om snel en makkelijk heerlijke maaltijden te maken voor kleine gezinnen of singles die willen genieten van gezonde gerechten. Voor liefhebbers van zoete lekkernijen biedt het hartjeswafelijzer HW-1225 het ultieme plezier. Hartjeswafels krokant of mals, gewoon zo, of met een heerlijke bol ijs, warme kersen of slagroom. Als je wilt genieten van échte Belgische wafels is het wafelijzer WA-1230 ideaal. Met zijn compacte formaat en de capaciteit om twee heerlijke Belgische wafels tegelijk te bakken, is het een praktische keuze. www.fritel.com – Inspiratie en recepten: www.fritel.com/recepten

 

Kerst komt dichterbij? De cadeaustress ook… 4 november

Nieuwe Bongo ‘Prettige Feesten’ speelt in op groeiende vraag naar ervaringscadeaus . Ho ho ho, Belgen houden van kerst én van cadeaus geven. Maar dat neemt niet weg dat we lichtjes de stress voelen toeslaan als de feestdagen naderen. Dat geldt vooral voor Vlamingen, want Walen hebben opvallend minder cadeaustress. Hun geheim? Een goede voorbereiding, zo blijkt uit onderzoek van Bongo bij ruim 2.000 Belgen. De Europese marktleider in belevenisbonnen lanceert alvast vier flexibele oplossingen voor wie straks op kerstcadeautjesjacht trekt…

Belg heeft cadeaustress voor kerst: • Ruim zes op de tien Vlamingen kampen met ‘kerstcadeaustress’, iets meer dan het gemiddelde van één op de twee Belgen. De voornaamste reden? We weten niet waarmee we iemand blij kunnen maken. Ook zijn we bang om geen origineel cadeau te vinden, twijfelen we over het budget dat we willen spenderen en hebben we te weinig tijd om cadeaus te kopen.

 

BUROPROJECT – 30 september

Smart Workplaces for Happy People! Buro Project, de toonaangevende Belgische onderneming met meer dan 20 jaar ervaring in kantoorinrichting, stelt zich voor aan het grote publiek en de pers met zijn innovatieve Smart Workplace-concept. Met een scherp oog voor de veranderende behoeften van moderne organisaties en hun medewerkers, levert Buro Project op maat gemaakte kantooroplossingen die de productiviteit en het welzijn van werknemers bevorderen.

Slimme werkplekken die inspelen op de veranderende behoeften van moderne organisaties liggen aan de basis van de diensten van Buro Project. Hun aanbod omvat:  Kantoorinrichting op maat: Buro Project ontwerpt op maat gemaakte kantoorruimtes die perfect aansluiten bij de visie en behoeften van de klant. – Totaalinrichting kantoor: Van concept tot realisatie, Buro Project biedt een totaalpakket om de ideale werkomgeving te creëren. – Ergonomisch kantoormeubilair: Het assortiment ergonomische kantoormeubelen is ontworpen om het comfort en de productiviteit van medewerkers te verhogen. www.buroproject.be

 

Delhaize en Electra openen eerste snellaadstation in Vlaanderen – 4 oktober

Het eerste snellaadstation, als resultaat van de samenwerking tussen snellaadspecialist Electra en supermarktketen Delhaize, werd officieel ingehuldigd op de parking van Delhaize Kasterlee. Er zullen de komende maanden tot 1.200 snellaadpunten geïnstalleerd worden. Met de installatie van zo’n groot aantal snellaadpunten die 24/7 beschikbaar zijn, bieden Delhaize en Electra de klanten een extra service en helpt het ook buurtbewoners en voorbijgangers aan een laadpunt in hun buurt. Daarnaast maken Delhaize en Electra de stap naar elektrisch rijden veel gemakkelijker en werken ze actief mee aan de transitie naar deze vorm van duurzame mobiliteit. Op termijn komt er ook een digitale integratie met het  SuperPlusgetrouwheidsprogramma van Delhaize om klanten nog meer voordelen te bieden. Voor de installatie van de laadpalen werkt de retailer samen met de Europese snellaadspecialist Electra, dat meer dan 100 miljoen euro investeert in dit project. Bedoeling is dat tegen eind 2025 alle potentiële laadpunten operationeel zijn. Tegen het einde van dit jaar zullen er laadstations beschikbaar zijn op de parkings van een twintigtal Delhaizewinkels. Een laadpunt kan op voorhand vanop afstand gereserveerd worden via de Electra-app, zodat klanten zeker zijn van hun laadbeurt en betalen kan met bankkaart, oplaadpas of via de Electra-applicatie. …

 

Gamestate opent spectaculaire arcade & bowling in hartje Antwerpen

2500m² groot gaming walhalla is grootste Gamestate van Europa. Op 27 oktober is Antwerpen een nieuwe hotspot rijker. De tweede Gamestate in België opent er zijn deuren en is daarmee meteen ook de grootste Gamestate van Europa. Bezoekers worden er op een oppervlakte van 2500m² ondergedompeld in een spelletjesparadijs met meer dan 60 life-size games en een “Hyper-bowling”. En dat alles in een hippe en luxueuze omgeving. Gamestate Antwerpen is gelegen op De Keyserlei 13 en is elke dag vanaf 12u toegankelijk voor het publiek.

De Gamestate arcades groeiden in Nederland uit tot een begrip. In de Amsterdamse vestiging komen er maar liefst 250.000 bezoekers per jaar over de vloer. Na de succesvolle opening in Brussel is het nu ook de beurt aan Antwerpen om de grootste Gamestate van Europa te verwelkomen. De twee verdiepingen zullen maar liefst 600 bezoekers kunnen ontvangen voor een onvergetelijke game-ervaring.

 

Hedgren viert 3 decennia : nieuwe signature en high-end parfum – 12 juni

Dit jaar blaast het Belgische tassenmerk Hedgren 30 kaarsjes uit, en dat laten ze niet ongemerkt voorbijgaan. Ter ere van de 30ste verjaardag lanceert Hedgren niet alleen een eigen high-end parfum, maar ook zijn allereerste signature logo. “We staan voor een gloednieuw tijdperk in de geschiedenis van Hedgren. Met deze signature benadrukken we het gebruik van duurzame materialen in onze producten.”

Xavier Kegels lanceerde Hedgren Creations in 1993 in Antwerpen als eerbetoon aan zijn open-minded, down-to-earth grootmoeder Elisabeth Hedgren. Haar tijdloze geest kan je tot vandaag terugvinden in elke collectie, in elke tas en in elk fijn detail. Trends zijn verschoven over de afgelopen 30 jaar, maar de filosofie achter het merk blijft ongewijzigd. Hedgren creëert nog steeds tassen, rugzakken en koffers waar functionaliteit en schoonheid samenkomen, met de lange termijnbelofte om mensen te bewegen, zowel fysiek als emotioneel. “Onze consumenten zijn onze drijvende kracht, de motivatie achter ons ontwerpproces, met inclusiviteit en bewegingsvrijheid aan de basis van elk model.”…

 

Bulldog Gin lanceert “Bold Dates”: 28 oktober

een podcastserie vol Belgische artiesten die een flinke scheut boldness aanmoedigt. Bekende gasten als Emma Bale, The Magician en Grey gaan openhartig in gesprek en inspireren om je eigen pad te bewandelen

Bulldog Gin, gekend om zijn iconische zwarte fles en opvallende zwarte coppa-glazen, is een opvallende aanwezigheid in het nachtleven. Nu lanceert het merk zijn eerste podcast met de gloednieuwe serie “Bold Dates”. In deze intieme reeks komen Belgische artiesten zoals zangeres Emma Bale, producer The Magician (beroemd om zijn remix van Lykke Li’s “I Follow Rivers”), en dansfenomeen Kanessa samen met modefotografe Raia Maria Laura en modeontwerper Jordy Arthur Vaesen. Ze delen de meest gewaagde verhalen uit hun loopbaan – van de moed die nodig is om een sprong te wagen tot de meest gedurfde carrièrestappen. Dit najaar kan je 4 episodes beluisteren; 4 openhartige, prikkelende conversaties. Schenk jezelf een frisse gin-tonic in en laat de podcast smaken!…

 

Carrefour steunt het JEZ! Collectief – 27 januari

Carrefour kondigt met trots de lancering aan van zijn Jez! Donuts, het resultaat van een samenwerking met het Vlaams collectief JEZ!, een acroniem voor Jong En Zot. Het collectief wil de wereld een beetje jonger en gekker maken door positieve acties. Dit nieuw collectief met jongeren van VTM, Q-Music, Het Laatste Nieuws en Belfius, wil de jongeren in de kijker zetten. Dat doen ze niet alleen door projecten te ontwikkelen waar jongeren hun stem kunnen laten horen, maar ook door evenementen te organiseren waar ze elkaar kunnen ontmoeten. JEZ! is de opvolger van Rode Neuzen Dag en organiseert JEZ! in het voorjaar van 2023 het grootste liefdadigheidsevenement voor en door jongeren in Vlaanderen.

Om deze liefdadigheidsactie te steunen, biedt Carrefour haar klanten twee exclusieve premium donuts aan. Deze donuts, die verkrijgbaar zijn in de Vlaamse, Brusselse en Waalse winkels, worden gemaakt bij Patisserie Eclair, een filiaal van Carrefour, waar ze met de hand worden afgewerkt door patissiers. De JEZ! ambassadeurs werden rechtstreeks betrokken bij de ontwikkeling van hun uiterlijk en smaak, waardoor ze een 2.0-look kregen. De JEZ! Donut Choco en de JEZ! Donut Vanille zijn gevuld met banketbakkersroom, en hebben een chocolade- of vanilletopping alsook gekleurde dragées. Deze donuts kosten 3 euro per stuk en voor elke verkochte JEZ! donut schenkt Carrefour 0,50 € aan het collectief.

 

SHEIN : de lancering van nieuwe productcategorieën : 8 juli

SHEIN, de wereldwijd geïntegreerde website voor mode en beauty- en lifestyleproducten, heeft aangekondigd haar productcategorieën uit te breiden dankzij de samenwerking met specifieke merken en externe retailers over de hele wereld. Op die manier kan SHEIN inspelen op de toenemende vraag van klanten naar gediversifieerde producten. Dankzij de lancering van de geïntegreerde marktplaats van SHEIN, kunnen klanten voortaan ook kiezen uit andere productcategorieën dan enkel mode en kleding. Denk maar aan huishoudapparaten zoals draagbare wasmachines, smarthomeproducten zoals slimme verlichting en doe-het-zelfartikelen zoals badkamer- en keukeninrichtingen en behangpapier…

 

Iittala introduceert twee complementaire kleurvariaties van Taika mok – 11 november

Taika is een van Iittala’s meest kenmerkende en geliefde collecties. De magische wereld van Taika heeft mensen over de hele wereld betoverd met zijn folkloristische en mystieke patronen van de Finse ontwerper Klaus Haapaniemi. Iittala introduceert twee nieuwe kleurvariaties voor de zwarte Taika 15e verjaardag mok met rode en linnen edities.

De Taika (Fins voor ‘magie’) serie, ontworpen door Klaus Haapaniemi voor Iittala in 2007, heeft zich gevestigd als een van Iittala’s meest geliefde series over de hele wereld. De zeer kenmerkende illustraties van de serie vertellen verhalen die de verbeelding meenemen naar de geheimen van de wilde Noordse natuur en de Finse folklore. De rijke stijl van Haapaniemi’s illustraties gecombineerd met de gestroomlijnde en vereenvoudigde vormen van de items van de collectie ontworpen door een andere Finse ontwerper, Heikki Orvola, creëren een tijdloze en fascinerende collectie…