Marriott versnelt groei in Polen

Meer dan 10 verwachte openingen in de pijplijn, deze zullen meer dan 1.200 kamers toevoegen aan de wereldwijde portefeuille van het bedrijf.

Marriott International, Inc. kondigde zijn plannen aan om zijn portfolio in Polen uit te breiden met de verwachte toevoeging van meer dan 10 eigendommen in de komende jaren, waaronder het debuut van twee merken – Le Méridien en Element Hotels by Westin – op de markt. De verwachte openingen zullen de voetafdruk van het bedrijf in het land verder vergroten, waar het momenteel een portefeuille heeft van 24 panden en meer dan 4.500 kamers in 12 merken en acht steden – Warschau, Sopot, Krakau, Poznan, Katowice, Wroclaw, Gdynia en Szczecin. De geplande uitbreiding is ook in lijn met de strategische ontwikkeling van het luxe-, premium- en selecte dienstenportfolio van het bedrijf op belangrijke vrijetijds- en zakelijke bestemmingen in de regio Oost-Europa.

Jerome Briet, Chief Development Officer, Europa, Midden-Oosten en Afrika, Marriott International: “Marriott International blijft zich richten op het uitbreiden en diversifiëren van zijn merkenportfolio en ervaringen in Polen om te voldoen aan de sterke vraag naar reizen door het hele land.” Marriott blijft een sterk groeimomentum zien voor zijn premiummerken in Polen. Het bedrijf verwacht het Europese erfgoed en de chique signatuurprogrammering van Le Méridien naar het land te brengen met de verwachte opening van Le Méridien Krakow Royal in 2025. Het bedrijf is ook van plan om de aanwezigheid van zijn Collection-merken op de markt uit te breiden met de geplande opening van een Tribute Portfolio-hotel in Warschau en een Autograph Collection-hotel in Wroclaw. De plannen omvatten ook de toevoeging van een tweede renaissancehotel, met een geplande opening in de oude binnenstad van Gdansk.

De geselecteerde servicemerken van het bedrijf blijven ook een sterke aanjager van groei op de Poolse markt. Element by Westin zal naar verwachting dit voorjaar zijn debuut maken in het land met de opening van Element by Westin Wroclaw, dat zal voldoen aan de vraag naar accommodatie voor verlengd verblijf op de markt. Four Points by Sheraton bouwt voort op zijn huidige portfolio met verwachte openingen in Poznan en Wroclaw in 2025. Het speelse merk Moxy Hotels zal volgend jaar zijn vijfde hotel op de markt openen met een hotel in het centrum van Warschau.

Daarnaast is Marriott ook van plan om zijn luxe portfolio in Polen verder uit te breiden met de verwachte toevoeging van zijn tweede Luxury Collection-eigendom, H15 Luxury Palace, een Luxury Collection Hotel, dat zal worden gevestigd in het Lubomirski-paleis in de historische stad Krakau.

Polen is de thuisbasis van 12 van de merken van het bedrijf, die elk gedifferentieerde ervaringen bieden in verschillende reizigerssegmenten. De merken die momenteel in het land aanwezig zijn, zijn onder meer: The Luxury Collection in het luxesegment; Marriott Hotels, Sheraton, Renaissance Hotels, Autograph Collection, Tribute Portfolio en Westin in het premium segment; Courtyard by Marriott, Four Points by Sheraton, Moxy Hotels en AC Hotels by Marriott, in het selecte servicesegment.