Marriott voltooit overname citizenM brand

Transactie breidt het wereldwijde lifestyle-aanbod van het bedrijf uit. Marriott International heeft de overname afgerond van het innovatieve lifestylemerk citizenM. Aangezien Marriott zich richt op de verdere groei van het select-serviceportfolio van het bedrijf wereldwijd, biedt deze transactie nog meer accommodatieaanbod voor gasten en Marriott Bonvoy-leden op spannende bestemmingen over de hele wereld.

Het huidige wereldwijde portfolio van citizenM omvat 37 open hotels, bestaande uit 8.789 kamers, in meer dan 20 steden in de VS, Europa en Azië-Pacific. citizenM’s huidige pijplijn van twee hotels met in totaal meer dan 300 kamers zal naar verwachting ook worden toegevoegd aan de portefeuille van Marriott.

“Terwijl reizigers op zoek blijven naar een innovatief accommodatieaanbod dat technologie combineert met echte, mensgerichte gastvrijheid, is het merk citizenM de perfecte aanvulling op ons portfolio”, zegt Anthony Capuano, President en CEO van Marriott International. “Marriott heeft bewezen succesvol te zijn in het uitbreiden van het lifestyle-aanbod met select-services, waaronder onze merken AC, Moxy en Aloft, en we kijken ernaar uit om het wereldwijde bereik van citizenM met onze gasten en Marriott Bonvoy-leden over de hele wereld te versnellen.”

Nu de overname is voltooid, zal Marriott beginnen met het proces van integratie van het citizenM-portfolio in zijn systemen en platforms. Totdat de accommodaties van citizenM volledig geïntegreerd zijn, naar verwachting later dit jaar, blijven ze boekbaar op de digitale kanalen van citizenM. Op dit moment zullen leden van het bekroonde citizenM-abonnementsprogramma blijven genieten van voordelen, met meer details over hoe het programma zal werken na integratie. Zodra de integratie is voltooid, wordt citizenM bovendien een volledig deelnemend merk binnen het Marriott Bonvoy-loyaliteitsprogramma, waardoor nog meer waarde voor leden wordt ontsloten.

Het merk citizenM staat bekend om zijn oprechte service, technisch onderlegde hotelervaring, zeer efficiënt gebruik van de ruimte en focus op kunst en design. Het merk, opgericht in 2008, richt zich op een groeiende demografie van prijsbewuste reizigers die op zoek zijn naar technologiegedreven accommodaties met functies zoals slim ontwerp op de kamer, gemeenschappelijke binnen- en buitenruimtes met meeslepende kunstwerken en lokale artefacten, comfortabel ingerichte woonkamers die dienen als werkruimtes voor samenwerking, creatieve vergaderruimten, meeneemmaaltijden en -dranken en levendige dakterrassen.

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *