Nieuwe merkidentiteit

FRUIT LOGISTICA en ASIA FRUIT LOGISTICA

 

De toonaangevende vakbeurs voor de wereldwijde fruithandel en de toonaangevende vakbeurs voor de Aziatische fruithandel onthullen een nieuw en moderner logo en introduceren een gezamenlijke huisstijl in 2022.

Het overkoepelende merk FRUIT LOGISTICA versterkt beide producten van de merkenfamilie met de lancering vandaag van zijn nieuwe merkidentiteit. Op deze manier krijgen de FRUIT LOGISTICA die in Berlijn plaatsvindt en de ASIA FRUIT LOGISTICA die dit jaar in Bangkok plaatsvindt, elk een nieuw en moderner logo. Ook visueel komen ze dichter bij elkaar met een gezamenlijk corporate design dat ASIA FRUIT LOGISTICA zal introduceren na het evenement van dit jaar van 2 tot 4 november 2022.

FRUIT LOGISTICA onthult nu al haar nieuwe campagne voor 2023. Het motto “All in ONE” maakt niet alleen duidelijk dat de FRUIT LOGISTICA de belangrijkste wereldspelers uit de industrie onder één dak verenigt, maar geeft ook de gehele waardeketen voor verse groenten en fruit weer, van de teler tot aan het Point of Sale.

Kai Mangelberger, projectleider van FRUIT LOGISTICA in Berlijn: “De pandemie heeft ertoe geleid dat digitalisering in een groot aantal economische sectoren veel belangrijker is geworden. Dit geldt ook voor de beursindustrie. Daarom is de tijd gekomen voor een nieuwe merkidentiteit voor FRUIT LOGISTICA en ASIA FRUIT LOGISTICA. Op deze manier creëren we een gemeenschappelijke sterke afzender.”

De nieuwe merkidentiteit is bedoeld om de gemeenschappelijke oorsprong en gedeelde waarden te benadrukken. Beide beurzen staan voor kwaliteit, professionalisme, servicegerichtheid en innovatie. Dit moet ook visueel worden overgebracht. Het logo met zijn moderne en duidelijke vormgeving staat voor de beurzen en hun aanbod. Speciaal hoogtepunt: Het reeds bestaande Unifruit werd in het woordmerk geïntegreerd als een zelfstandige letter. Het resulterende compacte woordmerk garandeert optimale zichtbaarheid terwijl het minder ruimte inneemt.

Met de introductie van een sterk, maar tegelijkertijd flexibel corporate design, wordt de herkenbaarheid versterkt en daarmee ook de merkbeleving. Het gebruik van sterke visuele spelelementen creëert beknopte ruimtes. De nieuwe merkidentiteit voldoet aan de eisen van een modern corporate design: Het uiterlijk is gemakkelijk herkenbaar, zelfs zonder de logoafbeelding. Het merk- en designbureau kleiner & bold is verantwoordelijk voor de nieuwe merkidentiteit.

Dit jaar vindt de ASIA FRUIT LOGISTICA plaats in Bangkok van 2 tot 4 november 2022. FRUIT LOGISTICA vindt plaats in Berlijn van 8 tot 10 februari 2023.