In februari 2019 gaat de derde editie van Tournée Minérale van start. Daar speelt het Belgische hydrolademerk Simone a Soif handig op in.
Meer en meer Belgen kiezen om geen alcohol te drinken om gezondheidsreden en velen vrezen natuurlijk ook de controles op de weg. Maar die bewuste consumenten worden nog wel tekort gedaan met een saai glas water of een veel te zoete, plakkerige frisdrank. Daar wou Simone à Soif op inspelen. En het werkt !
Simone a Soif stelt in het algemeen de tendens vast dat er minder alcohol gedronken wordt en dat het marktaandeel van softdrinks stijgt. Omdat er weinig alternatieven zijn op de markt voor wie geen alcohol lust, lanceert Simone à Soif meerdere smaken per jaar. Er zijn vijf smaken volgens seizoen : aardbei + melisse, komkommer + munt, peer + strobloem, appel + geranium en kers + hop.
Agnès Bonfond, CEO van Simone a Soif : “2018 was een schitterend jaar voor Simone à Soif. Le Pain Quotidien besliste om samen met ons de krachten te bundelen voor de creatie van een exclusieve hydrolade. De Acai + Basilicum-hydrolade bleek een schot in de roos. Simone à Soif produceerde vorig jaar zomaar eventjes 70.000 liter hydrolades voor de Belgische en Nederlandse markt. In 2019 veroveren we Frankrijk.”
Simone a Soif : 2 Euro bij natuurvoedingswinkels en Bioplanet.
Simone a Soif produceert gezonde en milieuvriendelijke drankjes. Er zitten noch suikers noch zoetstoffen in. Ook smaakstoffen en kleurstoffen worden vermeden. Bewaarmiddelen zijn helemaal uit den boze. Bovendien zijn ze licht van smaak wat dan weer ideaal is bij een maaltijd.
De drank bestaat uit water, plantenstoom (hydrolaat genoemd) en lokaal geteelde groente- en fruit van het seizoen, zonder concentraten. Simone a Soif verwerkt geen exotische groenten of vruchten en er wordt geen plastic gebruikt maar glazen drankflesjes.