De Radisson Hotel Group heeft 2023 ingeluid met de ondertekening en opening van een aantal belangrijke hotels. Het ambitieuze groei- en ontwikkelingsplan wordt voortgezet met de uitbreiding van negen verschillende merken, variërend van economy tot luxe lifestyle merken in EMEA en APAC.
In het eerste kwartaal opende de Radisson Hotel Group zijn vijfde Radisson Collection hotel in Italië, het Radisson Collection Hotel Santa Sofia in Milaan, en zijn eerste Radisson Collection hotel in Litouwen. De groep tekende ook zijn tweede Radisson Collection-accommodatie in Brussel, Radisson Collection The National Hotel, Brussel, zijn eerste Radisson Collection-accommodatie in Centraal-Azië, Radisson Collection Hotel, Tashkent, en zijn derde in Nigeria. De portefeuille van Radisson Collection omvat meer dan 50 gebouwen in ontwikkeling en in exploitatie.
In de DACH-regio heeft de Radisson Hotel Group zijn groeiplannen versneld met de geplande opening van nog eens vier hotels met meer dan 1.800 sleutels dit jaar, waaronder het Radisson Blu Hotel in de Porsche Design Tower Stuttgart, dat in de tweede helft van dit jaar zal worden geopend, en het tweede Radisson-vastgoed van de Groep in Zürich, dat met 447 kamers en serviceappartementen het grootste pand in de omgeving van Zürich wordt. De Groep begon 2023 met de ondertekening van het eerste Radisson Individuals-vastgoed in Berlijn, het bekende 701 kamers tellende Hotel Berlin, dat snel werd gevolgd door de ondertekening van een Radisson Individuals-vastgoed op de luchthaven van München. Later dit jaar zullen ook twee nieuwe prijshotelcomplexen van de groep in Dresden en Dortmund worden geopend. In het eerste kwartaal van 2023 zal nog een prijshotelcomplex in Osnabrück worden geopend. Alle nieuwe en bestaande pensions van prizeotel zullen de holistische duurzaamheidsverbintenis van het merk, prizePromise, in praktijk brengen. Deze omvat 100% koolstofneutrale verblijven, een groene huishouding, de uitbanning van plastic voor eenmalig gebruik, initiatieven in overeenstemming met de Hotel Sustainability Basics en de doelstelling van Net Zero in 2050.
In China heeft de Groep na de heropening van de grenzen in het begin van het jaar snel bijna 20 hotels geopend. Deze nieuwe contracten en openingen komen na een sterk jaar 2022, waarin de Radisson Hotel Group 40% meer contracten in APAC sloot in vergelijking met 2021 en 80 hotels opende in China.
Het merk Radisson bleef het snelst groeiende upscale merk in EMEA met de ondertekening en opening van nieuwe hotels in Griekenland, Saoedi-Arabië, Italië en Pakistan, waardoor het merk nu meer dan 150 hotels in exploitatie en ontwikkeling heeft. De ondertekening van Radisson Hotel Islamabad Multi Gardens, Radisson Hotel Bahria Town, Islamabad en Park Inn by Radisson Serviced Apartments Islamabad onderstreept het engagement van de Groep om haar aanwezigheid op de Zuid-Aziatische markt uit te breiden.
Dit jaar viert de Radisson Hotel Group 25 jaar in India, een echte mijlpaal, aangezien het bedrijf ernaar streeft de snelst groeiende internationale hotelketen te worden met meer dan 100 hotels verspreid over meer dan 60 steden. Radisson Hotel Group South Asia werd met trots gecertificeerd als een Great Place to Work Institute in India, een bewijs van de culturele overtuigingen en het Yes, I Can bedrijfsethos van de Groep. Elders in de regio breidde de Groep zijn aanwezigheid in Thailand uit tot 10 hotels met de ondertekening van het eerste Radisson RED hotel in Patong Beach in Phuket, een nieuw Radisson hotel in Bangkok, de opening van Radisson Resort & Spa Hua Hin en de ondertekening van het eerste Radisson Collection hotel van de Groep in Vietnam. Europa en Radisson als het snelst groeiende merk in EMEA’.