DE BELGISCHE HARD SELTZER DIE JE ZOMER NAAR MEER DOET SMAKEN
Je herwonnen vrijheid, die vier je dit jaar met de ‘psssht’ van een blikje Real Buddies dat opengaat. Want de ‘hard seltzer’, dat wordt je nieuwe favoriete apero — al past zo’n bubbel evengoed op een ander moment. Het basisrecept is simpel: je combineert de ‘hard’ (alcohol, dus), met een seltzer (spuitwater) en fris fruit en je krijgt een drankje vol sprankel. Bedacht in België, door twee Real Buddies die werken met niks dan eerlijke ingrediënten. Terrasje, iemand?
Met een alcoholpercentage van 4,5% scoort Real Buddies even hoog — of laag — als een klassieke pint. Het verschil? Een nieuwe wereld aan fruitigheid, minus de gluten en de suikers. Want als je weet dat je met één blikje maar 92 calorieën op hebt, dan kun je gerust al een tweede bestellen. Opgelet: drink altijd met mate!
Dennis Peeters en zijn vennoot, de buddies achter Real Buddies, proefden de hard seltzers voor het eerst in New York. “Na één dag in de Big Apple belde ik naar Dennis. ‘Dit is het, zei ik. Dit is de toekomst!’” En zo werd een koppel boezemvrienden ook een zakenduo, na jaren luidop denken over wat voor zaak ze uit de grond konden stampen die perfect aansloot bij hun blik op de wereld: duurzaam, kwalitatief en met de juiste dosis fun.
Real Buddies, real ingrediënten
Hard seltzers veroveren de VS aan een hoog tempo en wagen nu ook de oversteek naar Europa. “Wat Real Buddies anders maakt? Echt fruit. Alleen zo krijg je een frisse smaak waarbij het fruit het wint van de alcohol. Dangerously tasty”, vatten de twee oprichters het samen.
Dat is ook wat je proeft in de drie combo’s die ze nu al in blik verkopen in winkels, online en in geselecteerde horeca: Lime Lemon, Raspberry Mint en Black Cherry. Allemaal met natuurlijke ingrediënten, niks anders.
Maar het houdt niet op bij smaak. Dennis: “We willen meer zijn dan alleen een merk dat drankjes op de markt brengt. We zijn zelf real buddies en we maken dingen voor andere real buddies.” Een drankje met échte ingrediënten dus, ja. Maar daarboven staat een grotere ambitie: mooie momenten creëren voor real buddies. Evengoed Real Buddies sweatshirts dus — echte hebbedingen waardoor je meteen part of the crew wordt — en playlists om met je eigen vrienden te delen. Goed doen en anderen goed doen voelen zit in het Real Buddies DNA, getuige de keuze om 1% van hun omzet aan de planeet te schenken.
Partners van ’t goeie leven, zo zou je deze lifestyle brand kunnen noemen.