Brandy merk maakt klassieker weer trendy
Eeuwenoud is het eigenlijk: brandy, of op z’n Nederlands brandewijn. Het merk Rooster & Wolf wil de drank nieuw leven inblazen en doet dat met een bijzondere receptuur uit Frankrijk en een mooi vormgegeven fles. Wie iets speciaals wil drinken of cadeau wil geven, hoeft niet ver meer te zoeken.
De afwijkende fles, in vorm en etiket, van Rooster & Wolf is niet te missen in het drankenschap. Dit voorjaar is deze fine brandy een jaar op de markt. Met een lange en nog steeds groeiende lijst aan betere horecazaken, slijterijen en een aantal groothandels in Nederland en België, waar het nieuwe merk verkrijgbaar is, is een fles Rooster & Wolf altijd binnen handbereik. Het label wil brandewijn nieuw leven inblazen, vanwege het stoere en fijne karakter. Met Rooster & Wolf krijgt deze authentieke drank een trendy touch.
Creëren van de perfecte brandy
De geschiedenis van brandy gaat eeuwen terug. Naar de tijd dat Nederlandse zeevaarders de wereldzeeën trotseerden. Wijn was snel aan bederf onderhevig. Daarom besloot men om de drank te distilleren. Dat werd brandewijn. Als echte brandyliefhebber ging Rick van der Wolf een paar jaar geleden op zoek naar de beste brandy. Na een zoektocht over verschillende werelddelen kwam hij uit bij de vierde generatie meester-distilleerders in de Franse regio Cognac. Hier wordt de spirit nog op oorspronkelijke wijze bereid in koperen potstills en eikenhouten vaten. Met hen ging Rick aan de slag om de perfecte brandy te creëren. Het resultaat: een krachtige maar zachte brandy, fruitig, bloemig en soepel om te drinken, met de beleving van een ‘eau de vie’.
Puur maar ook in de mix
Het idee voor het op de markt brengen van een brandy had Rick altijd al in het achterhoofd. Deze drank was immers nauwelijks verkrijgbaar in bars en restaurants. En als het er al was, dan bleek de kwaliteit vaak erg laag. ‘Dat kan anders!’, dacht de eigenaar-bedenker. Het kostte twee jaar aan voorbereiding, waarbij niet alleen de receptuur maar ook de hele ontwikkeling van de fles kwam kijken. Alles hield Rick in eigen hand, samen met het Rooster & Wolf team ging hij aan de slag. In het voorjaar van 2015 werd zijn wens werkelijkheid. Enthousiast ging hij met de fles op pad en startte in thuishaven Rotterdam. En hoewel de drank volgens de kenners het beste puur kan worden gedronken, werd Rooster & Wolf vrijwel meteen omarmd door de beste cocktailbars in Rotterdam. Van daaruit is het een olievlek geworden, die inmiddels van Amsterdam tot Gent en van Zierikzee tot Nijmegen strekt.
Eerbetoon aan de haan en de wolf
De hele branding van Rooster & Wolf staat in het teken van natuur. Zo sieren de haan en de wolf het etiket. Het is een subtiel eerbetoon aan twee, voor Rick, zeer belangrijke mannen: opa Bram den Haan en vader Jacques van der Wolf. Zij waren ook echte liefhebbers van brandy. Hun handtekeningen prijken naast de dieren op de fles. Maar ook alles om de fles heen, heeft een natuurlijke uitstraling. Als voormalig olifantenverzorger heeft Rick veel liefde voor dier en natuur. Zo dienen plakken boomstam als promotiemateriaal. Een restproduct, afkomstig van takken van een boomchirurg. Want uiteraard is Rooster & Wolf tegen het omhakken van de natuurlijke leefomgeving van de haan en de wolf.
Overige informatie over Rooster & Wolf: Alcoholpercentage : 40% – Verkrijgbaarheid : check de website voor horecagelegenheden en verkooppunten. Consumentenadviesprijs NL: € 29,95 (70 cl) www.roosterwolf.nl