Sodexo lanceert OxyGEN

een nieuw merk gericht op de culinaire ervaring in woonzorgcentra

 

Sodexo, wereldleider in duurzame voeding, lanceert OxyGEN, een nieuw aanbod voor bewoners van rust- en verzorgingstehuizen. In samenwerking met professionals en geïnspireerd door de laatste trends heeft Sodexo OxyGEN gecreëerd op basis van drie pijlers: expertise, ervaring en innovatie.

Het cateringbedrijf heeft zijn aanbod op een aantal gebieden verfijnd om een ervaring te creëren waarbij het plezier van eten centraal staat. Deze visie is samengebracht onder één merk: OxyGEN.

Eén merk, drie pijlers : Het vernieuwend initiatief is opgebouwd rond een aantal strategische pijlers ontworpen en gericht op smakelijke, gezonde maaltijden, ontwikkeld op basis van de expertise over de eetgewoonten van ouderen die het bedrijf in de loop der jaren verzamelde. OxyGEN steunt ook op twee andere complementaire aspecten. Ten eerste de ervaring waarbij zelfstandig eten, het personaliseren van de maaltijd en gezelligheid centraal staat bij de maaltijdervaring. Ten tweede werkt Sodexo nauw samen met klanten en lokale leveranciers om de dienst voortdurend te verbeteren. De cateraar koopt en bereidt lokaal, met respect voor het milieu. Deze aanpak past volledig in de filosofie rond duurzaamheid.

Een nieuwe kijk op voeding in woonzorgcentra

Met het oog op het herdefiniëren van de eetervaring in woonzorgcentra introduceert Sodexo het OxyGEN-aanbod en wordt een cruciale stap gezet in de richting van het verbeteren van het welzijn van de bewoners. Om dit te bereiken zullen een aantal elementen worden ingevoerd, waaronder een nieuwe aanpak van de training van personeel op site, de ontwikkeling van op maat gemaakte hulpmiddelen voor managers en het samenstellen van menu’s die inspelen op trends en innovaties. De menu’s zullen worden aangepast aan de huidige trends en innovaties, waarbij rekening wordt gehouden met de specifieke voedingsbehoeften van de bewoners. “Er zal bijzondere aandacht worden besteed aan de diversiteit van de gerechten, die een gevarieerd smakenpalet bieden en tegemoet komen aan individuele voorkeuren. Dit zal niet alleen bijdragen aan de tevredenheid van de bewoners, maar ook een evenwichtige en gezonde voeding bevorderen,” legt Christian Borremans, Operations Director bij Sodexo, uit.

Opleiding van personeel :

Er wordt speciale nadruk gelegd op interactieve training voor het personeel van woonzorgcentra en van Sodexo. Het personeel wordt aangemoedigd om de nadruk te leggen op bordpresentatie, tafelschikking en service, en om een warme band met de bewoners op te bouwen. “Het succes van een maaltijd is niet alleen het resultaat van de keuken. Het is het resultaat van een goede samenwerking tussen het management, het verzorgend personeel, het keukenteam, de vrijwilligers, de familie en de bewoners zelf.” vat Christian Borremans van Sodexo samen.